Kerk en klooster in Panormitis






















In Panormitis bevindt zich het klooster van Archontas Michael. Dit klooster is gebouwd op de plaats waar in de oudheid een tempel voor Poseidon heeft gestaan.

Heel mooi, je kon de kerk bezoeken maar met zoveel mensen die tegelijk van de boot kwamen, had ik er weinig zin in, je mocht er ook niet fotograferen.
Dus hebben we schaduw gezocht en een ijsje gegeten en foto’s gemaakt. Na een uurtje gingen we weer varen.
Het was een bezoekje waard, echt heel mooi allemaal en op de boot lekker uitwaaien.

17 thoughts on “Kerk en klooster in Panormitis

  1. Nu ik dit allemaal zie weet ik zeker dat ik terug wil naar Griekenland. Tenminste als ze niet te gek gaan doen met demonstreren. Ach, tegen die tijd dat wij ooit gaan, zal de rust wel weergekeerd zijn.

  2. Helemaal in vakantiesferen raak ik door deze foto’s Tiny. Zo’n dagtocht met de boot is zo heerlijk om te doen, juist door de afwisseling.
    Flaneren langs de haven en genieten van de prachtige gebouwen én een lekker ijsje.
    Fijne serie weer.

  3. Mooie serie en vooral je eerste foto vind ik meteen erg mooi! Ook die overwegend blauwe vissersboot halverwege is een fraaie. Leuk uitstapje lijkt me. En met zo’n mensenmassa ergens iets bekijken trekt mij ook niet. Een lekker ijsje eten en genieten is toch ook leuk.
    Grappig je laatste foto met de boot door het raam. Een echt mooi vakantielogje!
    Groetjes

  4. Jij had dus weer een andere reden om de kerk niet aan de binnenkant te bekijken, Tiny.
    Maar buiten viel ook genoeg te genieten.
    Je foto’s lijken zo uit een vakantiefolder te komen.
    De laatste, genomen door de raampjes, vind ik heel origineel.
    Groetjessss…Ria.

  5. Prachtige bouwwerken zijn dat, Tiny.
    Hier lopen de kerken leeg, dat valt daar zo te zien reuze mee. Je hebt groot gelijk dat je de drukte ontvluchtte, dat zou ik ook gedaan hebben.
    Ook de havengezichten zijn mooi.

  6. Wat wordt daar toch anders gebouwd dan hier. Op zich allemaal kunstwerken vind ik en dan die prachtige kleuren. Als ik al niet verlieft was op Griekenland, zou ik het na het zien van jou foto’s zeker worden.

  7. Wat een prachtige kerktoren is dat! Mooie details lijkt het te hebben. Wel jammer dat je er niet binnenin mag fotograferen. Daardoor wordt hij minder aantrekkelijk.

  8. Wat fijn, dat het daar niet zo druk was toen jullie er waren. In een van de kleine straatjes achter het klooster vond ik een typisch bakkerswinkeltje met vers Grieks gebak. Ik at er een heerlijk bladerdeeggebakje. Het hele kloostercomplex was wel bijzonder mooi en vooral mooi gelegen.

Geef een reactie

