Simi eilandje Griekenland 3

Dit heeft weinig woorden nodig, zo mooi, zo vrolijk met al die kleurtje.
Zag er allemaal heel netjes uit en de zon scheen volop, was warm.


















Heel mooi, maar je zal er wonen en ’n boodschapje vergeten zijn.








Het ligt ten noordwesten van Rodos, vlak voor de kust van Turkse schiereiland Reşadiye. Het is een bergachtig eiland met een groot aantal valleien en een rotsachtige kust met daartussen stranden, die in een aantal gevallen alleen per boot te bereiken zijn.

Het eiland staat tegenwoordig vooral bekend om de natuurlijke sponsen en om het schilderachtige Simi-stad, dat geheel in neo-klassieke stijl is gebouwd. Het eiland is makkelijk per boot te bereiken vanaf Rodos, maar voor bezoekers heeft het relatief weinig accommodatie. Toch is het toerisme de belangrijkste economische sector. Daarnaast speelt de visserij een belangrijke rol. In het jaar 2000 had het ongeveer 2500 inwoners.

Na een paar uurtjes rondkijken op Simi, varen we verder naar Paromitis.
Een onvergetelijke dag, zo mooi en zo genoten van alles wat we gezien hebben en die dag.

18 thoughts on “Simi eilandje Griekenland 3

  1. wat een feest tiny, daar zou ik nu wel willen zitten,
    heerliji om t e genieten een zomer lklang en dan in de winter weer hier, dat zou wat zijn:-)
    fantastische foto’s.
    ene heerlijke sfeer roep je op .
    xxx

  2. Wat een prachtig eiland met schitterende gebouwen! En mooie trappen ook, die blauwe vind ik beeldschoon en die witte!!!! Ik moet er niet aan denken om die dagelijsk een paar te moeten beklimmen!

  3. Ooohh, aahh, geweldig. Het lijkt wel heel veel op Santorini, daar waren we wel een keer op vakantie. Niet echt rollatorvriendelijk. Hoe zullen die oudere mensen zich daar verplaatsen vraag je je dan af. Hoewel de Griekse gemeenschap is heel hecht en de jongere generatie zal wel voor hen zorgen.
    Het is een prachtige serie geworden.
    Die trap met de Kretablauwe kleur doet het ook erg goed of is het Staphorsterblauw? ;-)

  4. In waan me heel even ook in Griekenland, heerlijke foto’s Tiny. Zo’n taverne, de haven met bootjes en de straatjes daar kun je toch dagen ronddwalen en genieten van de rust.

  5. Geloof graag dat je hier genoten hebt. Leuk die sponsen. En prachtig die bouwstijl. Dat heeft wel iets. Toch wat vrolijker dan onze woonwijken, maar dat kun je natuurlijk niet met elkaar vergelijken.
    Groetjes

  6. Wat een heerlijke vakantiekaartjes stuur je ons van dit schitterende eiland Tiny.
    Je begrijpt, dat ik helemaal val voor de blauwe trap met blauwe bloempotten…(zwijmel)
    De huizen tegen de berg…stuk voor stuk paleisjes!!!
    De foto van de sponzen is ook heel mooi en die springt er in de collage ook echt uit.
    Een fantastische reis hebben jullie gemaakt, hoor.
    Fijne dag.
    Groetjessss..Ria.

  7. Heerlijk om deze foto’s te zien, vooral die trap is geweldig mooi
    Maar ook al die huizen en de sonszen ,kortom alles
    Ik herken zo veel in je foto’s
    Ik vind griekenland altijd weer een mooi met al die eilanden

  8. Prachtig zoals dat dorpje tegen de berg is aangebouwd.
    Vooral die trap is een juweeltje.
    Hoe mooi ook, ik ben blij dat ik er niet woon, want het is mij allemaal wat te steil, en het zal er vast ook flink warm zijn …

  9. Ik moet zeggen, dat ik een beetje verliefd raakte op dit prachtige eiland. Jouw foto’s zijn een feest van herkenning. Niet alleen deze van Simi, maar ook al die andere foto’s van Rhodos-Stad e.o.
    Mijn complimenten voor de schitterende foto’s.

Geef een reactie

