Vogels in de tuin.

IMG_1275

IMG_1079

IMG_1081

IMG_1251

IMG_1284

reiger 10

Alle soorten en maten vogels in de tuin. Ook de winterkoning, groenlingen en de vinken weer in de tuin gehad, maar nog niet goed op de foto gekregen. Mooi toch als je ziet dat een winterkoninkje ongeveer 10 cm is en de reiger 85/100 cm.Zou ze wel eens bij elkaar willen zien zitten ;-)
Had pas het net van de vijver gehaald en binnen een dag zit de reiger er weer.
Machtig mooi beest, maar eten moet hij ergens anders gaan zoeken ;-)

21 thoughts on “Vogels in de tuin.

  1. Leuk…al die vogels in je tuin. Nu is het bij jullie natuurlijk ook wel een luilekkerland.
    Het Roodborstje…ooh, pardon…ik bedoel de Roodborst vind ik zo’n leuk vogeltje!
    (Ik hoorde net op TV dat je niet meer Roodborstje en Winterkoninkje mag zeggen :( )
    Met de Reiger zul je inderdaad niet blij zijn, dus het net gaat weer terug??
    Fijne avond en groetjessss…Ria.

  2. Met al het lekkers dat je steeds weer klaarzet zijn deze vogels vast ‘vaste klant’.
    Wel ontzettend leuk om al dat gescharrel in de tuin gade te slaan getuige je foto’s.

  3. Kwamen die jou allemaal een fijne verjaardag wensen?
    Mooie serie van prachtige vogels, hoewel je de een liever ziet gaan dan komen!
    Voor zo’n klein vogeltje als een winterkoninkje vind ik winterkoning toch niet zo passen.
    Maar je roodborst is prachtig. Die komt hier ook trouw op bezoek en de winterkoning is ook al geweest!
    Groetjes

  4. Je hebt al weer een mooie collectie weten samen te stellen, Tiny, de foto van de merel springt er voor mij uit. Ik vind het toch elke keer weer bijzonder om een foto van een reiger op jullie dak te zien, maar ik kan me voorstellen dat je hem liever ziet gaan dan komen, bij voorkeur nog steeds hongerig en wel natuurlijk. :-)

  5. Het roodborstje voedt zich met diverse soorten voedsel. Hij eet zaden, insecten en vruchten, maar eet ook de restanten die de mens uitstrooit in de winterdag. Maar bij jou is hij beslist in het paradijs ;-)

  6. Wij laten het net de hele winter zitten, maar met een reigerkolonie hier op 1 km afstand is het water naar zee dragen. Ik word er gek van. Nee, geef me dan maar een tuin vol koolmezen!

Geef een reactie

