Gaai

IMG_1069

Heb wat losse pinda’s bij het vogelvoer liggen, doe bewust niet teveel.

IMG_1071

Deed ze eerder als een ketting rijgen, maar krijg er zoveel gaaien en eksters op af.
En ze verjagen alle kleine vogeltjes.

IMG_1270

Deze gaai was pinda’s aan het verstoppen, onder het afdakje in een bloempot waar een verwelkte bol chrysant staat.

IMG_1067

Hij hield me goed in de gaten.
Zijn prachtige vogels, ze hebben hier een nest in de buurt gehad en soms heb ik er drie tegelijk in de tuin.

14 thoughts on “Gaai

  1. Ik was laatst al zo blij dat ik wat foto’s kon maken van deze schuwe mooie vogel. Bij jou komen ze ‘gewoon’ in de tuin.
    Het blijven rovers hoewel het toch ook wel weer wat heeft dat ze het voedsel gaan verstoppen.

  2. Ja…die Gaaien zijn meesters in het begraven!
    Groeit er ineens een eikenboom in je tuin…nou dat is vast en zeker het werk van de Gaai!
    Jij krijgt nu dus een pindaboompje in de bloempot onder het afdakje???
    Het zijn wel mooie vogels met pientere oogjes.
    Fijne avond nog.
    Groetjessss..Ria.

  3. Ik weet niet meer bij wie, maar die had het mezenvoer achter gaas gezet waar de gaaien (en andere grote vogels) niet doorheen konden. Vond ik een slimme oplossing om deze schitterende gaaien daarbij weg te houden. Dat zij ook eten van je krijgen, is natuurlijk hartstikke goed. Iedere vogel heeft recht om de winter te overleven.

  4. Het is een prachtige vogel, en jij hebt er een mooie serie van kunnen maken, maar ik zie ze eerlijk gezegd liever gaan dan komen. Brutale herrieschoppers zijn het, maar wel mooie herrieschoppers.
    Leuk dat je zag dat hij pinda’s aan het verstoppen was. :-)

Geef een reactie

