Wandeling Landgoed Oldenaller

Oldenaller in Putten (Veluwe)

Oldenaller is een afwisselend landgoed met bos, natte heidevelden, boerderijen en landbouwgronden. De landbouwgronden zijn omzoomd met houtwallen en doorsneden door beken en sloten. Dit maakt Oldenaller tot een kleinschalig hoeven- of kampenlandschap. Het kasteel dateert uit 1655. In 1850 is het oude bos gekapt en opnieuw aangelegd. De oorspronkelijke gracht is gedempt en er zijn nieuwe waterpartijen aangelegd in landschapsstijl door Zocher. Ook het kasteelpark is in deze stijl aangelegd. Er huist een kolonie blauwe reigers van ongeveer honderd paar. Op de omliggende boerderij Klein Oldenaller wordt biologische landbouw bedreven.

Een prachtige wandeling hebben we er zondag gemaakt met

Cyberoma <<

Een prachtig landgoed met kasteel, maar daarover later meer foto’s.

20 thoughts on “Wandeling Landgoed Oldenaller

  1. Je heb een mooie serie neer gezet Tiny, ben benieuwd naar de rest. Mijn foto,s staan al op mijn externe schijf geparkeerd…dat lila bloemetje is wauuuuuuuuuw..

  2. Een afwisselend landschap om te wandelen zoveel te zien én te fotograferen onderweg. Het lijkt heerlijk rustig… ben benieuwd naar het kasteel, groetjes

  3. wat een zalige wandeling tiny,

    ik plof in mijn bed, zo meteen want ik heb er vandaag ook een enorme toer op zitten en ben pijpje leeg :-)

    slaap lekker en droom zacht van je mooie plaatjes
    xxx

  4. Het komt me allemaal bekend voor…☺
    Wat is het daar schitterend op de Veluwe, hè?
    Jullie hebben er vast een gezellige dag van gemaakt, samen…
    De afwisseling in het landschap heb je heel mooi in je foto’s weergegeven, Tiny.
    Prachtig..die Gele Lis!
    Groetjesss..Ria.

  5. Hee Tiny, wat zullen jullie genoten hebben van die prachtige wandeling en zo kunnen wij ook weer meegenieten door je prachtige foto’s…
    Fijne avond en een groetje van mij

  6. Wooow Tiny wat een prachtig landgoed.
    Doet me een beetje denken aan Twickel en aan
    het landgoed rond het kasteel in Heino.
    Dat zal een gezellige wandeling zijn geweest
    met Cybertje en Hubbie, bofkonten dat jullie
    wél weg konden op vaderdag!!

    Groetjesssss,
    beuzeblaadje

Plaats een reactie