Uitsluipen van een libel


Het duurde even voor deze serie compleet was.
Gisterenmiddag rond 3 uur ( voetbal op tv ) dus ik lekker de tuin in.
Zie ik deze libel uitsluipen. Echt wonderbaarlijk om te zien en vast te leggen op de foto.
Je zag hem veranderen van kleur van groen naar geel, of zou het ergernis zijn geweest voor de vuvuzela’s ;-)

Gisterenavond om half 10 zat hij er nog met gesloten vleugels, dus had niet verwacht dat hij er vanmorgen nog zat, maar jawel hij had op mij gewacht ;-)
Zijn jasje mocht ik houden.

Wat voor soort het is, ben ik nog niet achter, misschien dat iemand het weet.

De kleurverschillen van de foto’s komt doordat ik met twee camera’s aan het fotograferen was en met de instellingen aan het spelen.
En de tijd dat de foto gemaakt is.

Het is dus een gewone oeverlibel, Ria en Jan wisten het antwoord.
Bedankt.