Uitsluipen van een libel


Het duurde even voor deze serie compleet was.
Gisterenmiddag rond 3 uur ( voetbal op tv ) dus ik lekker de tuin in.
Zie ik deze libel uitsluipen. Echt wonderbaarlijk om te zien en vast te leggen op de foto.
Je zag hem veranderen van kleur van groen naar geel, of zou het ergernis zijn geweest voor de vuvuzela’s ;-)

Gisterenavond om half 10 zat hij er nog met gesloten vleugels, dus had niet verwacht dat hij er vanmorgen nog zat, maar jawel hij had op mij gewacht ;-)
Zijn jasje mocht ik houden.

Wat voor soort het is, ben ik nog niet achter, misschien dat iemand het weet.

De kleurverschillen van de foto’s komt doordat ik met twee camera’s aan het fotograferen was en met de instellingen aan het spelen.
En de tijd dat de foto gemaakt is.

Het is dus een gewone oeverlibel, Ria en Jan wisten het antwoord.
Bedankt.

26 thoughts on “Uitsluipen van een libel

  1. Zo Tiny, bij jou was het spannender dan op de buis zie ik.
    Ik denk dat het een Gewone Oeverlibel (vrouwtje) is.
    Prachtige serie, wat zal je genoten hebben!
    Gr Jan W

  2. Wat is dit MOOI Tiny.
    Ik dacht, dat ze altijd ‘s-morgens vroeg zouden uitsluipen,
    maar dat gebeurt dus ook midden op de dag?
    Een geweldig gevoel geeft dat zeker om zoiets met de camera te kunnen volgen.
    Ik denk, dat je dan die vuvuzela’s helemaal niet hoort….☺
    Een schitterende serie, hoor…ik denk, dat het de Gewone Oeverlibel (Orthetrum cancellatum) is…een vrouwtje.
    Ik heb vandaag zelf ook een paar van deze soort gefotografeert op mijn favoriete plekje.
    Nog een heel fijne avond gewenst.
    Groetjessss…Ria.

  3. Dit is het betere werk.. en dan bedoel ik iplv voetbal kijken… prachtig om te zien en wat heeft zon beestje daar een tijd voor nodig zeg.. Ik dacht ook altijd dat dit ’s morgens vroeg gebeurde.. Geweldig en dat gewoon in je achtertuin…

  4. Wat is dit schitterend mooi Tiny.
    Dit is eigenlijk te mooi om het om te zetten naar de kleine foto’s in een collage.
    Ik heb een paar keer een net uitgeslopen libel vastgelegd, maar nog nooit in het echt gezien hoe de libel uit de larve kruipt. Dit is echt enorm boffen!

  5. Dit is echt prachtig Tiny!
    Ik heb het hier ook wel eens mee mogen maken, maar dat is al weer een paar jaar geleden helaas. Dit is echt leuk om te fotograferen, vooral ook om dat je er goed de tijd voor kunt nemen en alles uit kan proberen. Hij blijft toch wel zitten:-)
    Mooie serie Tiny!
    groetjes en fijne avond!

  6. whawww, tiny, wat een geluksvogel ben jij om dit te mogen meemaken!!

    een heuse geboorte!

    ik zit met mijn neus plat tegen het scherm .. ;-))

    @ ik vind het vreselijk dat jij een dag achterop hinkt. :-((

    voor zover ik weet ben jij de enige met dit probleem? ik hoop dat het snel voorbij mag zijn!

  7. Geweldig fotoverslag van dit wondertje der natuur!
    Zo boeiend om te zien, heb ook eens dat geluk gehad in de tuin:-) Ben benieuwd hoeveel foto’s jij er in totaal van hebt genomen…;-)

  8. Ik ben razend jaloers op je Tiny! Wat geweldig om dit van begin tot eind te mogen vastleggen! Je hebt er mooie foto’s van gemaakt en mooi verwerkt tot een collage. Ongelooflijk als je ziet hoe zo’n grote libel uit zo’n klein jasje is kunnen komen.

  9. SUPER!!! Wow wat geweldig Tiny dat je dit hebt mogen zien en mogen fotograferen. Wat zul je opgetogen zijn geweest bij het maken van deze serie. Echt prachtig!

  10. Geweldig om dit zo te zien bij jou! Dat noem ik nog eens een buitenkansje..
    Ik heb laatst in het zwembad wel zo’n lege schil zien hangen, maar helaas heb ik dit nog nooit in het echt mogen meemaken.

  11. Wat een prachtige serie Tiny… de geboorte van een libel !!
    En wat leuk om dit helemaal mee te mogen maken…
    Je hebt het prchtig weergegeven !
    Lieve knufff groetjes Anna

  12. Geweldig mooi is dit. Heb het zelf ook totaal op de foto mogen zetten en eerlijk het is supermooi. Dit zijn toch de momenten waar je iedere keer weer met vreugde naar kijkt want wat een onwijs mooi moment is dit toch elke keer opnieuw….

Geef een reactie

