Blokzijl


Blokzijl (Nedersaksisch: Blokziel) is een stad in de Kop van Overijssel en maakt sinds de gemeentelijke herindeling van 1 januari 2001 deel uit van de gemeente Steenwijkerland in de Nederlandse provincie Overijssel. Tot 1973 was het een zelfstandige gemeente. Blokzijl ligt tussen Emmeloord en Steenwijk. Het stadje dankt zijn naam aan een versterkte sluis, de Blokzijl (zijl = sluis). Blokzijl telt zo’n 1300 inwoners.
Er is een leuk haventje, waar hele mooie oude pandjes staan.
Gezellig plaatsje om er eens een kijkje te nemen.

17 thoughts on “Blokzijl

  1. Je laatste zin kan ik helemaal beamen!
    Op het skûtsje dat op de foto rechtsonder te zien is (met de gele achterkant) heb ik nog gevaren in het grijze verleden.

  2. Zeker een gezellig plaastje om te kijken en bij de sluis kun of kon je super eten… Nooit gedaan hoor maar volgens de tijdschriften dan die het kunnen weten… Bij de sluis kun je je ook vermaken met hetgeen daarin gebeurt…

  3. Dat kan ik zeker beamen, ik heb daar wat gelogeerd bij mijn oom en tante die daar overigens nog steeds wonen. Vooral dat fietsen door de steegjes en langs de haven vond ik als kind van het weidse platteland prachtig.

  4. volgens mij ben ik daar wel es geweest ..
    mooi daar hé ???
    eindelijk eens een plek waar ik wél ben geweest hihihihihi..
    zie bij jouw ook de papavers ….heb ik helemaal niet terug
    gezien hier in de tuin …… nou ja …..
    zal wel iets mis mee zijn gegaan vorig jaar ,
    en ik vind ze net zo mooi ……
    meis groetjes ook aan Mans !!!

  5. Daar is het zeker mooi…ik was er in mrt. nog.
    Heb de foto’s nog “liggen”…nog helemaal niet aan toe gekomen :0(
    Mooie collages heb je ervan gemaakt.
    Groetjessss..Ria.

  6. Prachtig plaatsje waar ik ooit eens tijdens het fietsen van een vierdaagse vanuit Steenwijk doorheen kwam. Als je dan uit het weidse land dit dorp infietst en je kent het niet sta je echt verbaast hoe mooi het hier is!! Ik bewaar daar goede vakantieherinneringen aan.
    Groetjes

Geef een reactie

