Levenstuinen in Teuge 1






“Je moet door vele poorten gaan om in de binnentuin van je ziel te komen”

U begint in de tuin van de bevruchting, begrensd door een variëteit aan vruchten dragende bomen en planten. Direct worden we getroffen door de skulptuur “DE KUS”. Geïnspireerd door een schilderij van Gustav Klimt.
Door een dicht begroeid, donker en bebladerd gedeelte (=de tuin van de duisternis, die de zwangerschap symboliseert) belanden we op een open plek, waar de ochtendzon je heerlijk verwarmt, bij een romantisch tuinhuis ook wel “De Huiskamer In Het Groen” genoemd. De tuin van de geboorte.

Tussendoor passeren we allerlei tuinen, de rode, de gele en blauwe tuin en eindigen bij de klassieke tempel in de tuin van de dood.
Terence Hill (een Amerikaanse schilder) laat u via verfijnde en indrukwekkende muurschilderingen het verloop van het leven naar de overgang, het stervensmoment, zien.

In de volgende logjes zullen we in de verschillende tuinen een kijkje nemen.Echt de moeite van een bezoek waard.

Voor meer informatie :

Levenstuinen <<

14 thoughts on “Levenstuinen in Teuge 1

  1. Het is inmiddels al een paar jaar geleden dat ik daar met een aantal webbies was maar ik zou er zo wel weer naar toe willen, zo mooi als het daar is. Ik zie allemaal bekende plekjes op je foto’s!

  2. Ik ben er al twee keer geweest en zou er zo weer naar toe willen.
    Het is nota bene op fietsafstand van mijn huis.
    Je had wel even op de koffie kunnen komen!
    Wat zal het er nu mooi zijn…al dat fluitenkruid groeit zo welig…
    Was de witte pauw er ook nog?
    Ik verheug me op de foto’s van de verschillende tuinen.
    OT De link naar Groot Hontschoten werkt niet…kun je misschien nog even aanpassen?
    Vandaag weer een zonovergoten dag, dus geniet ervan, Tiny.
    Groetjessss…Ria.

  3. Ik ben er ook een keer geweest, inclusief rondleiding. De tuin is prachtig, echter met de spirituele gedacht erachter heb ik niets.

Geef een reactie

