Ooievaars lokkerij De Wijk

IMG_4304

Sinds 1 april is de lokkerij weer geopend voor publiek.
Dus leuk om er even een kijkje te nemen.

IMG_4301

Er waren nog niet zoveel nesten bezet.

IMG_4305

En die er waren bezet, zaten veelal de mannetjes op.
In afwachting van hun vrouwtje.

IMG_4306

Luid klepperend, een prachtig geluid.

IMG_4309

IMG_4318

IMG_4314 Er staan staan tientallen nesten. Helaas werd het bewolkt. Voor de foto’s minder leuk.

IMG_4338
Nog net even in een onbewolkt stukje deze foto’s kunnen maken

IMG_4334

Voor meer informatie zie :

Lokkerij De Wijk <<

15 thoughts on “Ooievaars lokkerij De Wijk

  1. Met al dat geklepper hebben ze in elk geval wel een reiger kunnen lokken ;-)
    Bij ons in het dorp zijn 2 nesten bezet door een paartje en in Gorssel stikt het van de paartjes.
    Mooie heldere foto’s heb je gemaakt.
    Groetjessss…Ria.

  2. Altijd een leuk concert dat geklepper. Hoe vaak je hem ook ziet het blijft een prachtige vogel.
    Ze staan er mooi op Tiny. Zo te zien is er nog aardig wat werk ‘aan de winkel’ voor de mannen ;-)

  3. Pracht gezicht en mooi vastgelegd, Tiny!
    Bij ons heb je het Ooievaars dorp Liesveld, lang geleden dat ik daar ben geweest. Ik zal er ook weer eens een kijkje gaan nemen… ;))
    Lieve groetjes Anna

  4. Ik vind dat toch zo prachtig! Vorige zomer in Duitsland zag ik voor het eerst in mijn leven ooievaars in het wild en dat maakte echt indruk op me. Ik ga steeds meer van vogels houden. En van schepen natuurlijk! ;-)

Geef een reactie

