Huismuis

muis collage

IMG_1422

IMG_1427

En ja hoor daar is hij weer, klimmen en klauteren om bij het vogelvoer te komen.
Ziet er schattig uit…maar ik vond hem zo groot geworden ;-(
Het is een huismuis, is net zo bang voor mij dan ik voor hem…Maar hij komt nu iets te dicht bij huis. Had een gat onder de schutting en vermoed dat hij een nest in de kruipruimte heeft.
Wil er vanaf en zal toch minder vogelvoer moeten gooien, de buren hebben een konijn in de tuin, laat hem daar maar mee gaan eten ;-)
Ze doen natuurlijk niks, maar ben zo bang ze in huis te krijgen, ooit een nest gehad en werd daar niet blij van.

Maar wat zijn ze behendig en snel om bij het voer te komen.Wel grappig om te zien.

23 thoughts on “Huismuis

  1. Het is een grappig beestje om te zien en te fotograferen, maar ik zou hem eerlijk gezegd toch ook niet in huis hoeven. Maar ja, hoe raak je er vanaf … Ik heb geen idee, misschien vaker wat lekkers bij de buren strooien … In elk geval succes met die rakker. ;-) …

  2. Ik heb een zwak voor muisjes.
    Dat komt door een boekje uit mijn jeugd over een muizenfamilie.
    Alle tekst op rijm en schitterende tekeningen erbij….zo leuk!
    Ik heb het boekje een paar jaren geleden via internet opnieuw aangeschaft.
    Knap, dat je jouw muisje zo mooi gefotografeerd hebt, want ze zijn supersnel…..
    Ik heb ooit een muis in huis gehad en tijdens onze jacht erop verdween hij achter de tv.
    Het gekke is….we hebben hem nooit terug gezien…hij moet dus in de tv verdwenen zijn…. :(
    Fijne avond en groetjesssss…Ria.

  3. De muis ziet er wel aaibaar uit.
    Een vaste tuingast die je inderdaad niet binnen wilt ontvangen.
    Maar ik zou ook niet weten hoe je met goed fatsoen van deze visite afkomt ;-)
    Wel een hele leuke serie.

  4. Mooie foto’s over dit muisje. Wij hebben hier een rat(je) die de avocado’s uit de bomen haalt maar ik krijg ze niet te zien. Ik denk dat ze ’s nachts komt fourageren.
    Door de vele bananenplantages is de rat altijd een actueel probleem op La Palma.

  5. Ze zal niet voor niks zo dik geworden zijn! Die is gewoon zwanger van een hele berg minimuisjes. In huis zijn ze natuurlijk een plaag. Je hebt gelijk dat je er gelijk maatregelen tegen neem, hoor! Voorkomen is beter dan muizenvallen zetten.

  6. Whaha, die planten zich voort dat wil je niet weten! Had er ook ooit eentje in huis en voor ik het
    wist renden ze overal rond. Ze zijn wel schattig om te zien, zo lang als ze in de tuin blijven.

  7. Dit is toch wel een muis met een hoofdletter M.
    Ik hoop dat je deze toch buitenshuis kunt houden, want die wil je niet binnen hebben.
    Wel knappe foto’s want ze zijn snel, dus niet makkelijk te fotograferen.
    Groetjes

  8. Ooit een muis gehad in huis op het fornuis.
    Het rijmt leuk, maar is het niet.
    Hopelijk kom je er op een diervriendelijke manier af. Dat lukte ons niet.
    Geeft wel leuke plaatjes….
    Groeten en alle goeds voor het nieuwe jaar.

    Dico

  9. Heb hier nog geen muizen gezien bij het vogelvoer, misschien moet het daarvoor kouder zijn, alhoewel ik me niet kan herinneren er 1 gezien te hebben in de winter… en ja van voer worden kleine muisjes groot… ik ben niet heel erg weg van muizen, wel een leuke serie-Agnès

  10. Hou de muisjes maar goed in de gaten want ze zitten zo binnen.
    Hadden ook voer voor de vogeltjes binnen staan in plastic zakjes en hebben ze moeten verplaatsen in kisten die we konden afsluiten. We hadden er ook nooit last van gehad tot voorkort.

Geef een reactie

