Burcht Wedde

IMG_9408-001

IMG_9413

IMG_9418

IMG_9421

IMG_9422-001

IMG_9409

IMG_9446

IMG_9452

IMG_9459

IMG_9457

IMG 9467 wedde
De Wedderborg of (tegenwoordig vaker) Wedderburcht, ook wel Addingaborg, Huis te Wedde of de Burcht genoemd, is een borg in het dorp Wedde in de provincie Groningen. De naam borg is niet helemaal juist, omdat het woord borg in Groningen wordt gebruikt voor een versterkte woning, terwijl de burcht te Wedde als verdedigingswerk is gebouwd en ook als zodanig heeft gediend. De borg was eeuwenlang de zetel van de Heren van Westerwolde of hun vertegenwoordiger. De geschiedenis van de borg is dan ook nauw verweven met de geschiedenis van de streek.

In 2010 is de borg gerestaureerd en sinds 2011 weer open voor publiek, er is een restaurant in gevestigd en een mooie tuin aan gelegd.

Voor meer informatie :

Burcht Wedde <<

Er worden jaarlijks veel leuke dagen georganiseerd.

23 thoughts on “Burcht Wedde

  1. Een bezoekje mee dan waard.
    Het ligt daar inderdaad wel op een strategisch punt zo te zien.
    Je hbt er een mooie serie van gemaakt met heerlijke blauwe luchten.
    fijne zondag

  2. Ben hier een hele poos niet geweest Tiny; wat ziet jouw
    log er schitterend uit!!! Ik neem aan dat TIMA voor Tiny/Mans staat??
    Gaaf die burcht Wedde, zou er dolgraag eens binnen een kijkje willen nemen.

    Ik ga jullie missen hoor maar ik kom er écht niet meer aan toe!
    Maar….. mocht er ooit een meeting of wandeling worden georganiseerd zal ik
    dolgraag aanwezig zijn. Als ik dingen op tijd weet kan ik veel regelen want ik maak
    het werkrooster zelf :-) Jij nogmaals bedankt voor al je leuke reacties bij mij en al
    de gezelligheid tijdens onze ontmoetingen!

    Heel veel groetjes en liefs,
    beuzeblaadje

  3. Mooie burcht Tiny en nog mooier dat die is opgeknapt en behouden blijft.
    Want dat zal voor veel van dit soort gebouwen moeililjk worden. Zoals in het Brabantse land Slot Loevestein waarschijnlijk dicht gaat per 1 januari a.s. Ik ben daar 1 keer geweest, maar geweldig om te kijken en met het pontje er naar toe te varen.
    Maar prachtige serie foto’s!
    Groetjes

  4. Ja de Burcht is mooi. Ben er afgelopen herfst nog geweest om foto’s voor een fietsboekje te maken. Heb ook binnen enkele foto’s mogen maken. Daarna weer snel in de auto om richting theehuis Smeerling te gaan. Mooie omgeving!

Geef een reactie

