Garnwerd 2 in Groningen

Het smalste straatje van Nederland,volgens het boek “De mooiste 1000 plekjes van Nederland”
tenminste waar nog een auto door kan, in A’dam heb je nog wel smallere steegjes volgens mij.

Achter het café waar ik helaas geen foto’s van heb gemaakt alleen op het terras aan de waterkant heb gezeten ligt het smalste straatje van Nederland:
de Burgemeester Brouwerstraat. Het straatje ligt in het oudste deel van het dorp.

Op sommige plaatsen is de straat nog geen drie meter breed. De Burgemeester Brouwerstraat wordt geflankeerd door monumenten. Derhalve is Garnwerd aangewezen als beschermd dorpsgezicht.

14 thoughts on “Garnwerd 2 in Groningen

  1. Wat een plaatje van een dorpje. Dit is genieten. Zo’n oud straatje en dan die oude auto (Peugeot?) erbij. Schitterend! Zeker ook het gedeelte met de stokrozen. Om van te smullen.

  2. Garnwerd, nooit van gehoord, maar zeker de moeite waard. Mooie impressie laat je heir zien.
    Ik dacht even een gewoon uit de kluiten gewassen huis- tuin- en keukenkat. ;-)

  3. Inderdaad net een openluchtmuseum, schitterend en zeker met dat mooie weer, de tijd lijkt er te hebben stilgestaan. En lekker rustig ook, geen mens te zien!!!

  4. Wat een leuk dorpje, wat een mooie kern!
    DAar waan je je echt nog eeuwen terug. :-) Genieten hoor.
    Kan me voorstellen dat het op de lijst staat van 1000mooiste plekjes!

  5. Je hebt er een hele mooie rapportage van gemaakt Tiny, heerlijk dorp om door te wandelen en te genieten van de rust.
    Gezellige gezicht al de bloemen tegen de huizen dat maakt het straatje helemaal af.
    Op het terras lekker kijken naar de bootjes voor de brug. Leuk dat het op de lijst van 1000 mooiste plekjes staat en goed dat het is aangewezen als beschermd dorpsgezicht want dit moet toch echt bewaard blijven.

  6. Een dorp en een straatje als een plaatje!
    Wat gezellig met al die bloemen die nu prachtig staan te bloeien.
    Gelukkig kon die oude auto nog een passend plekje vinden.
    Wel toepasselijk zo’n oud type.
    Groetjes

  7. die auto draagt ertoe bij dat ik me terug in de tijd waan! :-))

    het dorp straalt ook die ouderwetsgezelligheid uit, tiny!

    of zijn het jouw foto’s?? :-))

    hoedanook ..

    dankjewel om mij weer ff heel jong te laten voelen! :-)))))))

  8. Als ik oud ben (ja, nog ouder dan nu) ga ik zo’n klein Gronings huisje kopen met die mooie rode bakstenen. En dan ga ik elke dag koffie met Oude Wijven nuttigen en Gronings leren praten. Als ik tenminste de haven kan missen………. ;-)

Geef een reactie

