Reiger

Deze vriend zit iedere dag op de schuur te kijken of hij een visje of kikker kan vangen. Nu het beter weer wordt zwemmen de vissen boven , dus zou een koud kunstje voor hem zijn.

Hij word wel steeds brutaler, eerst was het bij de eerste beweging die hij in huis zag, wegwezen.
Ik kan nu rustig naar de deur lopen om hem te verjagen, hij blijft gewoon zitten.
Pas al ik de deur open, vliegt hij weg en kom dan handen tekort om de vlucht op de foto te zetten ;-(

Wens iedereen een fijn oranje weekend !!

16 thoughts on “Reiger

  1. Prachtig dat ie zo arrogant kan kijken :-))
    Op een dag is de vijver leeg gevist door deze brutale rakker …
    Jullie ook een heerlijk weekend.
    :)

  2. nou zeg,
    dat is een onbeschaamde vlerk,
    jawel hé, opletten maar hoor,

    misschien een net spannen over de vijver …

    wel een hele mooie foto…

    jij ook een heerlijk oranjefeest gewenst hé,
    xxx

  3. Ja, zo staat hij/zij hier ook vaak te kijken, maar dan in de vijver van de buren. Ik heb er geen, dus hier valt niks te halen. Probeer hem altijd wel eerst te fotograferen voordat ik hem wegjaag. Als de buren op vakantie zijn pas ik op het huis, dus ook op de visjes, die ik dan ook voer. Dus die laat ik niet opeten! Maar wel een mooi beest.
    Tiny, ik wens jou ook een gezellig Koninginneweekend met naar we hopen soms een zonnetje!
    Hoewel morgen wordt niks, maar dan doen we maar wat binnen.
    Groetjes

  4. Ja het zijn imposante vogels en ze lusten ook wel wat maar heb je er wel ooit eens eentje echt bij je vijver gezien? Die ligt toch aardig ‘ingebouwd’ waardoor het voor zo’n grote vogel moeilijk is om weer op de wieken te komen zeker als hij ergens van schrikt, er is niet veel ruimte voor een aanloopje en recht opstijgen kan hij niet.
    Het geeft je wel mooi de gelegenheid om hem goed op de foto te zetten!

  5. Reigers horen niet bij vijvers, maar in het vrije veld. Maar ja, vertel ze dat maar eens, als er zulke lekkere hapjes voor het grijpen zijn.
    Je hebt hem prachtig kunnen fotograferen. Wie weet lukt het je ook nog een keer terwijl hij op de wieken gaat.

  6. Jammer dat ze niet kunnen lezen ander zou je kunnen overwegen een bordje ‘verboden te vissen’ te plaatsen ;-)
    Ondertussen kun je deze ondeugd wel portretteren en dat is je uitstekend gelukt.
    Fijn weekend en gezellige Koninginnedag.

  7. Ja ontzettend brutale rakkers zijn het en als ze het eenmaal op je vissen gemunt hebben
    zijn ze bijna niet meer weg te jagen.
    Is ook natuur, maar we vinden ze in onze eigen tuin minder leuk dan een Roodborstje….
    Je hebt er in ieder geval wel een prachtige foto van gemaakt.
    Natuurkieker Coby

  8. Lekker brutaal schoffie. Hopelijk lukt hetom hem bij de vijver vandaan te houden, want als hij een van je visjes heeft geproefd, dan wil hij vast meer.
    Jullie ook een goed weekend gewenst, Tiny. Als het meezit krijgen maandag zo waar het oranjezonnetje even te zien.

  9. Ik heb hier jaren geen last van een reiger gehad bij de viiver
    Mijn tuin ligt erg ingesloten en er staan veel bomen in maar 2 jaar geleden zat hij plots op het dak van de berging en een week nadien was de vijver leeggevist.
    Ik was werken in dag en ik heb hem eens betrapt.
    Hij vliegt van de berging op de grond bij de vijver..opstijgen gaat niet zo vlot maar hij maakte het wel.
    Ga dit jaar nog eens proberen visjes in de vijver te zetten..gaat het nu mis dan komen er nog alleen planten in.Jullie horen het wel.Maar geloof me ,hoe moeilijk ook ..ze vissen je vijver leeg.
    Echt brutale beesten en zeker niet mensenschuw meer.

Geef een reactie

