Gevangenismuseum Veenhuizen






Afgelopen zaterdag met dochterlief naar het gevangenismuseum in Veenhuizen geweest.Woon nu 20 jaar in Drenthe en was er nooit geweest en was zeker de moeite waard voor een bezoek.We waren nog lang niet uitgekeken daar, dus gaan zeker komende zomer terug.
Het was grijs en somber weer en dat pastte wel bij de sfeer.

Gevangenismuseum Veenhuizen <<

Marjolein was er afgelopen zomer geweest en heeft deze dagen een mooie serie foto’s op haar log geplaatst.

Marjolein van het plein <<

Het fotograferen met een pocketcamera valt nog niet mee, met een hand.
Ben zo gewend door de zoeker te kijken. Maar het was leuk om er eens uit te zijn, na dagen op de bank hangen.
Inmiddels zijn de hechtingen eruit en heb nieuw gips, wat alweer een stuk beter zit, 4 vingers vrij dus iets mee bewegingsvrijheid.
Maar mag niks overbelasten zodat de botjes keurig aan elkaar groeien.
Is wel de bedoeling. Moet er niet aan denken nog langer in de gips te zitten.
Ik word wel heel handig links, valt me niet tegen.

Gezellig weekend en groetjes.

26 thoughts on “Gevangenismuseum Veenhuizen

  1. Krijg door jouw foto’s weer een heel andere indruk dan door de foto’s van Marjolein. Ondanks je gips zijn de foto’s goed gelukt hoor! Ik kan me voorstellen dat je het lekker vond om er even uit te zijn.
    Ik wens je een goed verder herstel!
    groetjes van Ank

  2. Wat heb je er mooie collage`s van gemaakt.
    Super
    Mooi zo in zwart-wit, past heel goed bij die tijd.
    En sommige standpunten zijn hetzelfde ;-0

    Wel toevallig as maandag geef ik mijn laatste deel(3) op weblog prijs :-)

  3. Daar ben ik al talloze malen langs gereden, maar ik heb het museum nog nooit bezocht.
    Jij hebt er ondanks je tijdelijke beperkingen een mooie serie van gemaakt.
    Dat zwartwit geeft de serie een mooie bijpassende sfeer.
    Maak er een mooi weekend van, en beterschap verder.

  4. Het linkshandig foto’s maken is je goed gelukt.
    Het gevangenismuseum is veel interessanter geworden toen ze een aantal jaren geleden verhuisd zijn naar de nieuwe lokatie. Een interessante tentoonstelling, ook voor kinderen, op een terrein vol geschiedenis. Zeer zeker de moeite waard om te bekijken.

  5. Prachtige collages, goed idee om dat in zwart/wit te doen.
    Ik kan me voorstellen dat je je verveelde.
    Ik ken de voorkeur voor zoekerfotograferen.
    Beterschap verder en vooral rustig aandoen en om zo de genezing te bevorderen.

  6. Fijn dat je met een compactcameratje toch nog deze foto’s kon maken en je hebt
    een goede keuze gemaakt door voor zwart/wit te kiezen.
    Mooie serie geworden van inderdaad een museum waar je je fotografisch ook zeker
    helemaal kunt uitleven.
    Voorspoedig herstel gewenst en dan in de zomer nog maar eens heen.
    Natuurkieker Coby

  7. Net als jij was ik na meer dan 20 jaren rondfietsen in Drenthe, en zelfs langs en door Veenhuizen, nog nooit in het Gevangenismuseum geweest. Ja, in de voorloper, want daar moesten we ooit stempelen in de Drentse Fietsvierdaagse. Maar het huidige museum vond ik heel erg interessant en het aparte is dat het andere deel van dit oude gesticht nog een echte gevangenis is.
    Maar net als Marjolein, fietste ik ooit tijdens de vierdaagse, tussen de buiten werkende gevangenen door! Apart gevoel hoor.
    Het is een intrigerend dorp en heb net het boek Pauperparadijs gekocht. Ik hoorde vroeger al van mijn moeder het bijzondere verhaal dat ze wel eens een paar dagen naar Veenhuizen ging, want die had een vriendin en haar man werkte er als ambtenaar. En ja de omgeving is prachtig, maar een plek met een geschiedenis.
    Groetjes, fijn weekend en hoop dat het wil lukken met deel 2 van je revalidatie.

  8. Het blijft indrukwekkend en iewat naargeestig op deze plekTiny
    Heel mooi deze sfeer in beeld gebracht in het z/w
    Zie de boevenbus ook rijden :-))

    Sterkte en een spoedig herstel gewenst Tiny
    :)

  9. ja, het sombere weer past perfekt met deze intrigerende foto’s, tiny
    net als het zwartwitte!

    ik geloof graag dat dit indruk op je maakt!

    maar inderdaad, niks overbelasten, want dat werkt tegen je ipv mee.
    ik hoop dat alles rustig verder kan en mag genezen, tiny!!

    fijn weekend,

  10. Je was in de gemeente waar ik woon :-)
    Interessant he, dat museum en het dorp. Wij gaan er regelmatig heen.
    Fochteloërveen is ook mooi en er vlakbij.
    Fijn weekend.

  11. Ja ben er ook nog nooit in geweest. Wel er langs :O Mooi zo deze grijstinten op een plek waar het nodige gebeurde en gebeurt. Knap hoor zoals jij je tot linkshandige ontwikkelt. Hoop dat alles snel en voorspoedig geneest! En vooral pijnloos!

  12. Allereerst beterschap met je hand. Ik zit vol bewondering naar je collage te kijken en dan te bedenken dat je dat allemaal met een hand doet. Knap hoor.
    groetjes

  13. Ik zal zelf niet zo gauw foto’s in zwart/wit plaatsen, maar hier vind ik het heel geslaagd, Tiny.
    Hier ga je terug in de tijd en dat wordt door het zwart/wit extra geaccentueerd.
    Wat opvalt is, dat alles zo strak en schoon is, alleen het ingestorte dak in de laatste collage valt uit de toon.
    Knap gefotografeerd met één hand.
    Doe je rustig aan?
    Groetjessss..Ria.

  14. Mooie foto’s Tiny en dat met één hand
    Gelukkig gaat het de goede kant uit en kan je je weer wat redden
    In veenhuizen ben ik nog nooit geweest maar zo te zien zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen

  15. Veenhuizen maakte ooit deel uit van de geschiedenisles op school, zo herinner ik mij. De reeks vult mijn kennis aan. Ik houd van die architectuur, die helaas heel vaak tegen de grond moet.

  16. Indrukwekkende foto’s Tiny en je hebt er
    goed voor gekozen ze in zwart/wit te plaatsen.
    Net alsof de sfeer zo nog beter tot z’n recht komt.
    Ik ga het trouwens onthouden; dit museum wil ik
    beslist ook eens bezoeken!

Geef een reactie

