NK schaatsen op natuurijs in Emmen 2012


Om 10 uur gingen de dames van start, voor de 70 km. Als winnares kwam Yvonne Spigt uit de bus.

Plaspauze om half 2 begint de wedstrijd voor de heren.



Bij de heren die voor de 100 km gingen werd Jorrit Bergsma winnaar.
Ondanks dat de zon door kwam was het toch vreselijk koud, veel wind en wil je het goed kunnen zien moet je wel op de baan staan en vang je veel wind.

Ik was dus dolblij dat ik bij een kop snert een exta muts kreeg,met of zonder reclame maakte me op dat moment niet uit.

35 thoughts on “NK schaatsen op natuurijs in Emmen 2012

  1. Mooie actiefoto’s! Er was prachtig zwart ijs om te schaatsen. Maar dat het koud was, was goed aan de houding van sommige schaatsers te zien.
    De muts staat je geweldig! :-)

  2. Jaaa het was gaaf Tiny
    De Dames hebben we nog gevolgd, daarna moesten we weg
    Maar de sfeer zag er fantastisch uit, wat een ambiance, geweldig!
    Je hebt er een mooie serie van gemaakt.
    Lijkt me super om dit me te maken :-)
    Schitterende foto’s.

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  3. Mooie, sfeervolle actiesfoto’s van het NK, Tiny.
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat je het koud kreeg op die koude vlakte. Ik had geen zin om binnen te blijven, dat had ik alweer drie dagen gedaan, daarom ben ik naar een heel andere koude vlakte gegaan. Je ziet de foto’s nog wel verschijnen. :-)

  4. Hahaaaa mooie WARME muts Tiny.
    Prachtige sfeervolle serie heb je van dit evenement gemaakt.
    Heb thuis alles gevolgd via de tv.
    Brrrr ….zag dat het behoorlijk koud was.
    Ondanks de kou lijkt me het super leuk om dit mee te maken…..
    :)

  5. Ja ik heb het uiteraard ook bekeken. Wat is dat een mooi plekje. En de wedstrijden waren nog mooi ook, zowel bij de vrouwen als de mannen met mooie winnaars.
    Een fraaie serie heb je er van gemaakt. Is een vak apart sportfoto’s maken, maar het is jou heel goed afgegaan.
    Mooi dat toch nog heel even de zon doorkwam. En ha toch voor een Unoxmuts gevallen. Heb er ook nog zo een liggen. Ze zijn lekker warm maar wel heel opvallend.
    Een mooie winterdag heb je in beeld gebracht. Jammer dat de Elfstedentocht er niet in zit, maar was eigenlijk te verwachten ondanks alle inspanningen.
    Groetjes

  6. Een kleurrijke vrolijke reportage !!
    Koek-en-zopie is een term die gebruikt wordt voor het voedsel en de drank die tijdens schaatsperiodes bij het ijs verkocht wordt. Tegenwoordig worden er voornamelijk warme chocolademelk, snert, glühwein, en gevulde koek verkocht.
    Opgezocht op het net, want de term ‘koek en zopie’ kende ik niet.

  7. Precies, dan maakt dat Unoxlogo ook niets meer uit. Ziet er wel aantrekkelijk uit, die Unoxstand, krijg je honger van! Stoer hoor, dat je de kou getrotseerd hebt voor deze mooie actiefoto’s!

  8. Prachtige foto’s van een geweldig evenement. En die Unoxmutsen zijn juist lekker herkenbaar. Die koppen snert en broodjes rookworst gingen zeker als zoetje broodjes (!) over de toonbank? Leuk dat je erbij was, Tiny!

  9. Ik heb nog gekeken of ik jullie zag, maar nee hoor dus niet,
    we hebben wel de hele toer op tv gevolgd hoor, en je hebt
    er mooie foto,s van gemaakt hoor.

    Groetjes Coby

  10. Jooow je hebt er een gave serie van gemaakt Tiny!
    Maar wat zul je het koud hebben gehad!!!!
    Leuk die “broodje Unox stand”! En uh…. die muts die staat
    je goed hoor! :-)

    Groetjesss en alvast een fijn weekend!
    beuzeblaadje

  11. Wat een prachtig gezicht…zo’n sliert kleurige schaatsers over de bevroren plas.
    Geen elfstedentocht, maar wel veel schaatsplezier in Emmen.
    Mooie serie, Tiny!
    Ennnn…smaakte de snert ook nog??????
    Welterusten.

  12. Hahaha, ik ben die hele Unoxdiscussie kunnen volgen op tv, wat een gedoe maar jij had in ieder geval
    warme oren :)) Een mooie serie van al deze kleurrijke figuren op het ijs! Toen ik gisteren een samenvatting
    zag op BVN heb ik nog geprobeerd je te vinden in de massa, maar helaas ;) Fijn weekend Tiny!

  13. Hoi Tiny,
    Wat een leuke en mooie sfeerimpressie van het NK schaatsen.
    Schitterende foto’s!!!
    En wat betreft de Unox-discussie, wat maakt het uit. Een lekkere kop erwtensoep is niet verkeerd
    en als je er dan ook nog een (reclame)muts bijkrijgt, so what..!!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

  14. Erg mooie serie heb je van dit evenement gemaakt.
    Wel een belevenis om daar bij te kunnen zijn.
    Volgens mij hadden ze wel mooi ijs, zo te zien op je foto’s.
    De muts staat je prima. ;-)

  15. Heerlijk hoor al die winterpret, ik geniet er van ook al is het af en toe berekoud. Des te fijner is het straks als het voorjaar los barst. Elk seizoen heeft zijn fijne en minder fijne kanten. Dit is in ieder geval een mooie reportage geworden!

    Groetjes, karin

  16. zeer mooie schaatsserie tiny ik denk dat je zo kunt uitleven dat je wat de kou vergeet ook .maar wel lekker warm in je lichaam de muts als aandenken .ik heb veel router a internetproblemen dus sorry dat ik niet kon reageren gr corina

  17. Geweldig deze reportage van jou. Ik hoop dat je je handen nog een beetje warm hebt kunnen houden. Want wat zal het koud geweest zijn.
    Gelukkig was Unox er :-) om je op te warmen.

    Alvast een prettige week gewenst,
    TruusW

  18. Hallo,

    Had van El gehoord dat je mooie foto’s had gemaakt en inderdaad ze zijn prachtig.
    Voor de echte schaatsliefhebbers toch mooi dat er weer eens mooi natuurijs lag.
    Jammer dat de tocht der tochten net niet door kon gaan.

    Groetjes Anneke

Geef een reactie

