Pimpelmeesje

Even wat foto’s uit mijn archief, kom heel weinig aan fotograferen toe.
En heb het voeren van de vogels even gestopt, het is nog niet koud en er is nog genoeg te vinden.
Sinds ik niet meer voer, ook geen muis meer gezien, hoop dat hij een ander plekje gevonden heeft.
Nu is een muisje als meeëter niet zo erg.
Maar ben bang dat ik straks een heel nest heb, wat als het kouder word allemaal in huis eten komt zoeken.
Heb dat ooit een gehad en was daar niet blij mee.
Vind een muizenfamilie gezellig.
Maar het moet familie van me zijn ;-))

24 thoughts on “Pimpelmeesje

  1. Ik ben gek op pimpelmeesjes. Vind ik leuker dan koolmeesjes.
    Hier is in de tuin nog niets te beleven, ondanks dat ik voer heb hangen. Muisjes heb ik nog niet gezien. Ze mogen wel in de tuin komen, maar niet binnen. De muizenvanger is er helaas niet meer.

  2. Haha … ik doe het eerst ook even met foto’s uit het archief, hoor Tiny.
    Ik kan er niet toe komen om naar buiten te gaan de laatste dagen. Bovendien heeft Aafje met dit weer de auto mee naar haar werk.
    Met het voederhoekje voor de vogels wacht ik ook nog maar even. Wat mij betreft mag het winter worden!
    Mooi dat het jou weer lukt om foto’s te plaatsen!

  3. Groot gelijk dat je deze foto’s uit het archief hebt gehaald.
    We hebben de meeste winters wel een nestje in de garage, ondanks de afgesloten bakken voor het voer. Het is onvoorstelbaar door wat voor kleine gaatjes ze kunnen kruipen. ik heb zelf een keer gezien dat een muisje onder een kier van een binnendeur in de de garagedeur ging.
    Ik heb ze ook liever niet in huis.

  4. Leuke pimpeltjes, Tiny. Vandaag ben ik ook niet wezen wandelen, hoor…..wàt een weer, zeg!
    Ik ben alleen even naar de tandarts geweest voor de halfjaarlijkse controle.
    Dus ik maak ook maar weer gebruik van het archief…wel makkelijk hè?
    Fijne avond en groetjessss..Ria.

  5. Rot,stormachtig weer en ik snipverkouden.
    Mijn tuin wordt flink bezocht door vogeltjes..kool-pimpel en staartmeesjes,roodborstjes,een winterkoninkje,merels ,vinken maar moet eerst mijn ramen eens extra lappen alvorens ik foto’s maken kan.De regen staat er op en dan is fotograferen uitgesloten..maar ze komen er wel aan.

  6. Ik denk dat het archief nu heel welkom is want naar buiten gaan doe je eigenlijk alleen als het echt nodig is..Altijd leuk om pimpelmeesjes te zien en deze staan er ook weer mooi op Tiny.

  7. Je archieffoto’s mogen er zijn Tiny, zonde om ze daar te laten zitten.
    Doe ik zelf ook regelmatig, want soms komt er weken niet van fotograferen.
    Fijne avond!

  8. Heerlijk die foto’s van de pimpeltjes. Hier hebben ze al enkele vetbollen en een pindanetje opgegeten, dus vanmiddag tijdens het winkelen maar gelijk nieuwe voorraad ingeslagen. Ook mijn huismerel, vinkjes, roodborstje, heggemus komen allemaal al geregeld langs. Gezellig toch weer en de vogeltjes moeten toch met bolle buikjes de winter in. Wij niet, maar de vogels wel.
    Groetjes
    OT Dom met de accu, maar voor mijn oude camera had en heb ik er altijd 2, dus er vanavond maar snel eentje besteld voor de Powershot. Ik heb altijd wel mijn oude camera bij me, maar dan moet je bij weinig gebruik ook weer denken aan opladen!

  9. Hallo hallo Tiny.
    Muizenfamilie, het zijn mooie beestjes, daar heb je hartstikke gelijk in…maar liever niet in mien huuske.
    Buiten is genoeg spelerieje voor hen.

    Prachtige kiekjes laat je zien…
    Dag dag veel lieve zongroetjes.

  10. Dat archief van jou kan altijd weer gezien worden Tiny
    Prachtige foto’s van de pimpelmees.
    Het is net of hij gel in zijn haartje heeft gedaan :-)
    Grappige vogeltjes zijn het.

    En een muiske meer of minder….:-)
    Nee, daar moet ik ook even niet aan denken

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  11. het is ook leuk klein pimpelmeesje persoonlijk fijner dan de andere tiny ,ja muizen moet je niet hebben binnen dat proberen ze wel bij wat oudere huizen met eikels enz binnen te brengen ik heb 1 vetbol buiten eigenlijk is het nu niet nodig met dit zachte weer maar zo,n geveerde vriendje voor mijn raam ja ben ik niet zo alleen groetjes corina

  12. Nee, dan liever zo’n punkertje in je tuin :) Heb ooit de fout gemaakt om ons huismuisje te eten te geven met als
    gevolg dat hij z’n hele familie uitnodigde en de muizen bij wijze van spreken over de slapende honden dansten :)
    Fijn weekend TIny!

  13. Och hier komen ook geen vogels om te snoepen.
    Zelfs de pinda`s laten ze links liggen.
    Zie dat ze gewoon hun voer bij de struiken en bomen zoeken.
    Je hebt gelijk Tiny er is nog voldoende te vinden.
    Zal ook even wat weghalen.
    En je hebt gelijk hoor hou je alleen maar bij je eigen muizenfamilie ,)
    Fijne week.
    groetjes :) Aly

Geef een reactie

