Fraeylemaborg in Slochteren































Een verlaat moederdagskado, een dagje uit met dochterlief.
Iedere keer weer een feest en we zingen dan ook altijd ” It’s a beautyfull day, the sun is shining”
Waren we een tijd terug landgoederen in Overijssel gaan bekijken, nu zijn we richting Groningen gegaan.
Waar ook heel veel landgoederen en borgen staan.

De Fraeylemaborg is een Groninger borg in het dorp Slochteren. De Fraeylemaborg in Slochteren is gelegen in een ongeveer 31 hectare groot landgoed, in aanleg hoofdzakelijk daterend uit de 19e eeuw. Het parkbos is in het begin van de 19e eeuw gewijzigd in de romantische Engelse-landschapsstijl. Het tuincomplex wordt gedragen door een lange hoofdas die door de statige oprijlaan extra nadruk krijgt. Op het voorterrein bevindt zich het schathuis waarin een restaurant gevestigd is. Aan de andere kant staat het koetshuis met paardenstal en orangerie.

Fraeylemaborg In Slochteren <<

Achter de borg ligt een bos van ongeveer 20 hectare.
Helaas hadden we daar te weinig tijd voor, we hebben nog een landgoed bezocht het Nienoord bij Leek.
Ook heel mooi, wordt dus vervolgd.

Mocht de collage van mijn dochter plaatsen en dat doe ik graag.
Wil iedereen laten zien dat ze 23 kg is afgevallen in ruim een jaar tijd, echt super !!!!
We wegen nu evenveel, zijn even lang of kort eigenlijk en gaan nu samen verder om er nog 10 kg af te krijgen, mag bij mij ook wel wat af ;-)

15 thoughts on “Fraeylemaborg in Slochteren

  1. Een schitterend gebouw op een prachtig landgoed. De foto’s en de collages zijn hartstikke mooi. De allerlaatste is natuurlijk de mooiste! ;-) Wat knap van je dochter om zo veel af te vallen. Petje af voor haar!

  2. Gezellig zo met je dochter samen fotograferen. Prachtige foto’s weer Tiny ik vraag me steeds af’ hoe maak je toch die collages’ Dat vindik zo leuk! Maar ik kom er nog wel achter mijn vriendin kan me er vast wel bij helpen. wat goed van je dochter, zoveel afvallen! Dat mocht ook bij mij er minimaal af. Leuk dat jullie nu samen nog 10 kilo willen kwijt raken. heel veel sterkte. Maar met z’n tweeën stimuleer je elkaar ook een beetje. Maar ik blijf het knap vinden.

  3. Proficiat voor je dochter, heb hetzelfde meegemaakt enkele jaren geleden en dat was niet makelijk en nog moeilijker was om nadien en sindsdien niet aan jo-jo te doen.
    Heb je stiekum geen appelsientje gegeten? ;-)

  4. Wat een prachtige plek daar. Heerlijk om te verpozen en om foto’s te maken.
    Kan het zijn dat een aantal foto’s niet helemaal past?
    Groeten,
    Cor

  5. Wat een mooie foto s van kastelen of landgoederen .wat het ook mag zijn ,ze zijn geweldig .Leuk zo n dagje je samen met dochter.Nog leuker dat jullie nu super slank zijn .Knap hoor ,En vooral in de zomer .Wordt vast een nieuwe garderobe .GRoetjes Jan en Dinie,

  6. jullie hebben een koninklijke omgeving uitgezocht voor jullie uitstap, tiny! :-))

    als twee prinsessen op stap gaan .. ;-))

    23kg kwijt??
    da’s een hele prestatie!!
    ze ziet er bijzonder knap uit!
    wat zeg ik??

    ze strààààààààààààlt! :-))

  7. Een mooi plekje waar jullie geweest zijn op een zonnige dag.
    Je dochter staat er ook heel zonnig op en knap dat ze zoveel is afgevallen, want weet uit ondervinding dat het een hele klus is!
    Gelukkig zit ik nu al jaren op een gewicht wat me wel bevalt.
    Een mooie serie foto’s met een gezellige vrolijke collage tot slot!
    Groetjes

  8. Heerlijk zo samen met je dochter op stap en genieten.
    Mooi foto’s van de borg maar de laatste collage steelt de show. Knappe prestatie en houdt vol vooral het op gewicht blijven zal best lastig zijn.
    groetjes

  9. Leuk, zo’n moeder/dochterdagje! Zeker met zo’n activiteit. Mooi, hé? Slochteren! Mijn tante woont er en ik kom er bijna elk jaar wel een keertje. Genieten. Van je foto’s trouwens ook. Mooi gedaan.

  10. Wat een super mooie foto serie, en Evelien meis wat
    zie jij er mooi uit toppie..
    Jullie hebben het weer heel gezellig gehad samen,
    en zo leuk, allebij gek op foto,s maken..

  11. Ziet er heel erg goed uit!
    Als je samen dat gaat proberen dan lukt het vast wel!

    Wat een mooie borg. Zo anders als wat ik gewend ben, echt genieten. :)
    hoe gaat het inmiddels met jouw voet? Sorry dat ik er niet eerder naar gevraagd heb.. Heb zo weinig achter de computer gezeten, alles is er bij mij ingeschoten…

    OT: na een lange stop ben ik weer definitief terug in web-logland. Van maandag t/m vrijdag weer elke dag een nieuwe blog!

Geef een reactie

