Libel

Deze libel is vandaag uit de vijver gekropen.

Zijn jasje zag ik wel hangen. Maar zag hem niet in de buurt van zijn jas ;-)

Helaas dreef hij in de vijver, dus eruit gehaald met een schepnetje.

In de zon op een steen gezet, zodat z’n vleugels konden drogen.

Helaas waren de vleugels wat verfromfraaid, dus of hij zou ooit zou kunnen vliegen ??

Hij heeft er uren gezeten.

Toen ik even binnen was en nog eens ging kijken, zat deze kikker op dat plekje en weg was de libel.
Vrees dat hij is opgegeten.

Gelukkig zag ik nog meer jasjes hangen, dus vandaag een herkansing om mooie foto’s te maken.
MIjn dag is weer goed, vind het zo mooi om te zien.

22 thoughts on “Libel

  1. Jij hebt in alle opzichten je best gedaan, lijkt me Tiny. ’t Is natuurlijk wat sneu als je libel is opgepeuzeld, maar ja, zo’n kikker moet ook door de tijd.
    Je hebt er in elk geval een mooie fotoserie aan overgehouden, en daar kunnen wij weer fijn van meegenieten.

  2. Dit is inderdaad heel erg leuk om te volgen. Jaren terug heb ik er eens een fotoserie van gemaakt. Maar helaas nog niets bij ons in de vijver gezien. Maar ik ga er wel extra opletten.Hoe zeggen ze ook weer- de een zijn brood is de ander zijn dood- Tja, zo gaat het in deze wereld. wel heel jammer voor de libel.
    Leuk dat jij Suzanne ook gaat kopen. Ik wilde namelijk al de waterplant gaan zoeken om aan te schaffen. Nu voel ik me niet zo bezwaard. Maar ik vind hem zo mooi. Ik bedoel die driebladerige waterplant van jou Tiny.

  3. héél bijzonder wat je dan ziet hé tiny, ja vind ik ook,, erg speciaal dat het in je eigen vijver is zeg, heel fantastisch lekker dichtbij….
    superplaatjes,
    jemaakt me blij:-)

  4. Mooi om te zien en dat in je eigen tuin!
    Wel jammer als de libel al zo snel aan haar einde is gekomen, maar het is in de natuur eten of gegeten worden. De kikker ziet er voldaan uit, dus die kan er weer even tegen…
    Groetjes

  5. Kan zo maar zijn dat ie wel het luchtruim heeft gekozen hoor…. Als hij net uit de pop komt zijn zijn vleugels nog gekreukt, maar hij pompt ze in het zonnetje vanzelf op! Wel een mooike!

  6. Een prachtbeest. Jammer als hij het niet overleefd heeft, maar ja, dan had de kikker weer wat te eten. That’s life…
    Een mooie serie. Fijne dag Tiny.

Geef een reactie

