Echium webbii (plant )






Gisteren gekocht deze mooie tropische plant,

De Echium webbii komt van oorsprong van de Canarische eilandenen, groeit op La Palma op een hoogte tussen de 500 en 1.800 meter.

Het is een prachtige kuipplant die bloeit vanaf half maart. Na de bloei moet de plant teruggesnoeid worden tot ongeveer 30 centimeter

Het tweede jaar kan de Echium webbii 15 tot 20 bloemen ontwikkelen. De plant kan in de volle zon staan, maar is niet winterhard.

Op Tenerife heb ik hem destijds wel gezien in roze, prachtig en wel zo’n 2 mtr hoog, op la Palma waren we in de winter en zal hij toen niet gebloeid hebben.

Misschien dat Wim die op La Palma woont en een mooie site met foto's heeft, me er iets meer van kan vertellen.

Wim <<

Echium webbii op La Palma <<

15 thoughts on “Echium webbii (plant )

  1. bzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zzzzzzzzzzzz z.z.z.z.z.z.z.z.z.z “plok”

    in katzwijm gevallen bijke opraap….

    kijk eens bijke,
    der is nog meer waar dat vandaan kwam :-)

    OEFFFFF tiny, wat een knappe plant:-)
    alle bijkes zullen gráág bij je komen :-)

    xxx

  2. bzzzzzzzzzzzzzzzz zzz zzzz z.z.z.z.z.z “plok”

    * in katzwijm gevallen bijke van de grond raap*

    kijk eens bijke, der is nog meer waar dat vandaan kwam :-)

    wat een geweldige mooie plant tiny ik denk dat alle bijkes
    in je tuin komen nu :-)

    xxx

  3. Wat bloeit hij mooi.
    Inderdaad groeit hij hier in het wild en er zijn verschillende soorten van groot naar klein en van blauw naar violette.
    @ : De naam intikken bij google en dan op afbeeldingen ;-)

  4. Als dit jou tuin is wordt ik stinkend jaloers op jou. Wat een pracht en die nieuwe plant”SUPER; wat mooi. Mijn complimenten Tiny voor alles wat mijn oog waarneemt hier!

  5. Je tuin ziet er weer schitterend uit hoor Tiny, je heb je best weer gedaan, en wat een prachtige plant is dat. En de vijveer is ook alweer zo mooi, leuk als je zo,n mooie tuin hebt. Ik ben blij dat wij een stoeppie hebben, want Amber is gek op bloemen, die vind alles lekker.

    Groetjes Coby

  6. Hallo Tinie,

    dat zijn inderdaad mooie bloemen.
    Wat een gezellige tuin hebben jullie, het ziet er prachtig uit.

    Groetjes Tonnie

  7. Een bloem die zijn oorsprong heeft op de Canarische eilanden mag natuurlijk niet in jouw tuin ontbreken. ;-)
    Hij is schitterend. Ik denk dat ik deze blauwe mooier vind dan de roze, die jij gezien hebt.
    Als we volgend jaar nog grote plantenbakken aanschaffen, dan moet ik eens kijken of wij er ook niet eentje kunnen aanschaffen. Echt een bloem voor mij als liefhebster van blauw.

  8. Wat staat deze plant daar prachtig te pronken in je tuin. Hij past daar zo goed dat het is alsof ie er al lang staat. Aangenaam verpozen daar in jouw tuin zo te zien.
    fijne avond nog

  9. Hoi Tiny,
    Een mooie plant en je tuint misstaat ook niet.
    Die ligt er ook prachtig bij, een oase van rust zo te zien.
    Erg mooi!
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

  10. Ha je hebt jezelf lekker verwend met een mooie plant. Het is ook weer de tijd om door het tuincentrum te struinen. Ik moet ook nog een keer terug, want heb nog enkele potten, die gevuld moeten worden! Maar dan moet ik eerst de auto eens helemaal wassen, want die is van donkerrood geel geworden en je kunt niet meer door de ruiten kijken!
    Jouw tuin ziet er al weer heel gezellig en fleurig uit!
    Groetjes

Reacties zijn gesloten.