Vogels in de winter


Roodborstje.
Het is me nog niet gelukt hem beter op de foto te krijgen is zo snel.

Grappig hoe dat ringmusje komt aanvliegen.



We hebben tegenwoordig een beluchtingspompje in de vijver, zodat er voldoende zuurstof in het water komt en dat er een gat ijsvrij blijft
Dit pompje is nodig omdat zich anders onder het ijs biogassen ( HCS gassen ) opstapelen als gevolg van verrottingsprocessen van planten en/of uitwerpselen.

De vogels maken er nu ook lekker gebruik van, mooi drinkwater voor hun.

Goede nieuws is dat er geen middenvoetbeentjes zijn gebroken, dus geen gips, ik blij.
Zag dat echt niet zitten.
Morgen uitslag van bloed, zal wel een ontsteking zijn. Dus met medicijnen te verhelpen.
Nu nog ff rust houden om de zwelling tegen te gaan.
Vind vogeltjes kijken heel leuk, maar geen wekenlang ;-)

17 thoughts on “Vogels in de winter

  1. Hartstikke fijn dat je niets gebroken hebt. Want met de voet in het gips is niet leuk, weet ik uit ervaring. Hopelijk krijg je de pijn snel weg met medicijnen!
    Klaar voor de landing! Leuk dat musje. Op het juiste moment ‘geschoten’. :-)

  2. Het is niet alleen grappig, het is geweldig zoals je de ringmus hebt gevangen.
    Wij hebben ook zo’n gat in het ijs. We hebben het net er nog over liggen. De vorst is ons overvallen, terwijl de bladeren er nog niet af waren. De vogels maken dankbaar gebruik van dat net en het waterpoeltje.
    Gelukkig dat het niet gebroken is, maar een ontsteking is ook erg vervelend, dat moet ook met rust én geduld genezen, Tiny. Neem die rust dus ook want anders wordt het misschien iets chronisch….

  3. oeie, tiny..
    je voet dat is minder goed nieuws,
    ik help je duimen dat het gauw over mag zijn weet je, want het lijkt me basr lastig,
    de vogeltjes hebben het erg fijn bij jou,
    en het roodborstje is een dotje om te zien :-)
    * piep*

    kiele kiele,

    :-)

    maak er toch een fijne avond van hé,

    xxx

  4. Hoi Tinie,

    Gelukkig dat er niets gebroken is, Nu maar medicijnen tegen de zwelling.
    Ja het is In deze tijd is het alleen maar vogels, het zou wel mooi zijn als er dan wel verschillende soorten bij ons langskomen.

    groetjes Tonnie

  5. Hoewel het probleem er niet mee verholpen is, ben ik blij voor je dat er niets gebroken is. Hopelijk kun je snel met medicatie worden geholpen.
    Wat prachtige treffer van dat landende ringmusje, dat vind ik echt de foto van de dag. Je krijgt vast nog wel een paar kansen om ook het roodborstje mooi in beeld te brengen, want de winter is nog lang …
    Rustig aan en beterschap. Gezellige avond verder!

  6. Niet gebroken maar toch wel gedwongen rust houden Tiny. Dat valt niet mee maar het is zoals Jetske schrijft wel nodig dus doen …
    Mooi het moment dat je dit musje te pakken hebt. En het roodborstje steek wel heel eigenwijs z’n koppie boven de sneeuw uit.

  7. Heel goed nieuws Tiny…en glad en gips..een beetje teveel allemaal.
    Voor morgen, even duimen, wil ook wel eens helpen :-)
    Prachtige actie opname van het musje, je had hem net op tijd vastgelegd!
    Een gezellige boel bij de drinkplaats :-) ze hebben het maar goed bij jullie!

    Jammer dat er nu geen vogeltellingen zijn…had je eens een keertje tijd :-)
    Fijne avond nog en succes morgen

    Groetjes Sien

  8. rust houden en misschien wel pijn hebben is vreselijk.
    Ik weet er jammer genoeg alles van sinds ik weken geleden door mijn rug ben gegaan. Maar je hebt fantastische mooie plaatjes geschoten van deze vogeltjes.
    Hopelijk voor jou gauw weer andere foto’s.
    Sterkte en succes.
    groetjes

  9. Ik hoop dat je nu met medicijnen snel van de pijnlijke voet af bent. Ja hoe kom je aan zoiets, maar belangrijker is hoe kom jer vanaf! Sterkte ermee, maar gelukkig geen krukken.
    Prachtige vogelfoto’s weer. En leuk als je zo’n gaatje door zo’n pompje in de vijver open kunt houden. Grappig is om dan de vogels er uit te zien drinken. Mijn buren hebben ook zo’n ding in de vijver en daar zie ik dat ook.
    Groetjes en doe maar even rustig aan!

  10. Ik moest ook even teruglezen, wat er allemaal gaande was met je voet.
    Geen gips, daar mag je blij om zijn, want om je met deze gladheid op krukken voort te bewegen is niet fijn.
    En je bent al niet zo’n held, schreef je.
    Een ontsteking is echter ook geen lolletje…hopelijk slaan de medicijnen gauw aan, zodat je snel van de pijn af bent.
    Intussen heb je weer flink je best gedaan en mooie foto’s geschoten van de verschillende vogels.
    Ze wisten je tuin al wel te vinden, maar met zo’n wak komen er vast nog wel meer op af.
    Fijne avond en sterkte met de pijn.
    Groetjesssss..Ria.

  11. Nou je bent zelf heel hoopvol dat het sneller geneest dan je had verwacht Tiny
    Leuk die aanvliegende mus.:-))
    Ik vindt het mooi gelukt al het vogelvolk in je tuin.
    Er zijn er wel heel veel hoor.
    Doe rustig aan en een fijn weekend :) Aly
    Ik las dat roodborstjes dol op havermouth zijn dus
    vanaf vandaag schotel ik ze dit voor :-)))
    Sterkte en goed weekend Aly

Geef een reactie

