Mirador del Rio – Lanzarote 4

Mirador del Rio is het bekendste uitzichtpunt van Lanzarote en bevindt zich aan de noordkant van het eiland. Het platform bevindt zich boven aan een steile rotswand, in de gemeente Haria. Vanaf hier heeft men een geweldig uitzicht op het eiland La Graciosa en de Atlantische Oceaan. Cesar Manrique was verantwoordelijk voor de bouw van Mirador del Rio.
Men kan buiten vanaf het terras de verte in kijken of van binnen door de ramen kijken. Het Mirador del Rio bevindt zich op een hoogte van bijna 480 meter. Binnen is een restaurant.

Het geheel is in de stijl van Cesar Marinque je vind het op verschillende plekken terug.

Je kon er nog een treetje hoger…

La Graciosa.
Het eiland, dat nagenoeg volledig bestaat uit vulkaanzand, heeft bijna 600 inwoners. Op La Graciosa is toerisme de belangrijkste bron van inkomsten. Bij het zuidoostenlijke Caleta is een haven met jachthaven en bar/restaurants. Verder is er een basis- en middelbare school, supermarkt, postkantoor en diverse stranden. Op het eiland is het gebruik van motorvoertuigen verboden voor diegene die geen vergunning heeft. Vanuit Orzola op Lanzerote ben je na ongeveer 35 minuten varen op Graciosa.

Op het eiland zijn geen natuurlijke bronnen voor water, waardoor er, als de zee het toelaat, een tankschip water aan het eiland levert. De bergen op het eiland bevinden zich in het noordelijke en westelijke deel. De hoogste berg is de Aguja Grandes rising met een top van 266 m. Langs grote delen van het gehele eiland zijn kuststranden aanwezig.

LIjkt me een heel rustig eiland om heen te gaan ;-)
Gelukkig hadden we helder weer en konden het goed zien, mijn dag was weer goed, wilde dit zo graag zien.

21 thoughts on “Mirador del Rio – Lanzarote 4

  1. Het is een prachtig omgeving, zo`n rust straalt het uit, een goed idee om daar een keer naar toe te gaan, om mooie natuur foto`s te gaan maken..
    een mooie serie opnames

    groetjes Tonnie

  2. Oooo hier zou ik ook uren willen blijven kijken Tiny.
    Wat een geweldig panorama `s ……
    Ziet er uit als uit een film :-)
    Mazzel dat jullie helder weer hadden.
    Wt een mooi bonus dagje.
    Groetjes :) Aly

  3. Genieten hé zo’n vakantiedagje uit in je vakantie, dit had je inderdaad niet willen missen als ik naar de foto’s kijk. Prachtige panorama’s en de kleuren in het water die de verschillende diepte van de zee laat zien. Ook de kleuren van het land steken mooi af.

  4. Daar kun je wel uren blijven turen, denk ik zo als je al jouw mooie foto’s ziet. Lanzarote is eigenlijk het enigste eiland waar ik wel eens naar toe zou willen. En de foto’s in deze blog zijn prachtig. Dit vind ik mooi en het eiland is verder heel erg mooi, want dat laat je goed zien in nr. 1 t/m 3. Ik loop heel veel achter, maar druk met de nieuwe weblog, maar ook al ruim 2 dagen geveld door buikgriep (kan amper iets eten). Is goed voor de lijn, maar dat is ook maar tijdelijk. Dus niet zo veel fut. Ik hoop dat het nu beter blijft gaan, want het begint een beetje te zakken en morgen is het een aardige dag en wil wel weer een rondje fietsen (op ’t gemakske!)
    Groetjes

  5. Jeetje je gaat ineens met een sneltreinvaart met je logjes! Ik heb weer even bijgelezen/bijgekeken! Wat een prachtig uitzicht had je hier, dat is echt genieten geblazen. op de andere foto’s zag ik gelukkig ook wat groen van bomen en catussen!

  6. ik valvan de ene vakantie in de andere ..
    hahahahaha, geweldig zo kom ik nog es
    ergens , wat een vieuw ….even verder terug gekeken
    was een complete vliegreis die ik kreeg hihihi..
    mooie foto’s van een heel fijne vakantie …
    fijn dat ik even mee mocht ……..;)

    groetjes Leen en Lotje

  7. Weer erg interessant voor mensen, zoals ik, die daar waarschijnlijk nooit zullen komen. Mooi gedaan met die ramen. Ik kijk mijn ogen uit, net als jij deed. Dit reisverslag is weer een juweeltje.

Geef een reactie

