Wanneer gaat een foto in de prullebak ?

30 april Orchieënhoeve in Luttelgeest

Dit is een bewerking van een foto van m’n dochter.
Een omzetting in zw/wit en verkleind

Dit is de orginele foto al verkleint van 3456 x 2304 naar 690 x 460 niet goed.
maar ik had iets met deze voor mij speciale foto, dus.. what to do ?

Verkleinen is een optie, is nu 500 x 333 ziet er al iets leuker uit.

Ik heb geen dure photoshop programma’s, dus een beetje zitten klooien met photofilter en picassa.
Omzetten in zw/wit, verscherpen ect een beetje uit proberen.

Met dit resultaat, had hem liever heel groot gehad.
Want deze kiek geeft me een heel bijzonder gevoel.
De vraag…. ruiken orchideeën ook lekker ???
Ik weet het antwoord eigenlijk niet ;-)
Liefde voor de natuur, duidelijk zichtbaar….

18 thoughts on “Wanneer gaat een foto in de prullebak ?

  1. Weet je, ik vind ’t origineel best wel mooi met dat diffuse licht en de softe focus. ’t Enige storende vind ik die kale meneer die nog net boven d’r hoofd uitpiept :) En ik heb gemerkt dat sommige orchideetjes, vlak voordat de bloemetjes vallen erg lekker ruiken!

  2. Vaak heb je dat…een speciale foto en juist die is niet zo hoe een foto eigenlijk hoort te zijn….duidelijk én scherp.
    Maar je hebt hem toch prima bewerkt.Ook al is ie van klein formaat.

  3. Het gaat erom wat je zelf voelt bij een foto zeker als het je kind is…. soms is een gevoel ook niet onder woorden te brengen …. mooi gedaan én bewaren

  4. Het is een schitterende foto geworden zo. Goed gedaan! Je dochter zal er ook blij mee zijn. Wat een knap meisje is dat, zeg! Leuk haar! Er is toch zeep met Wilde orchideëen van Vinolia?

  5. Ik kan me voorstellen dat je deze foto graag wilt bewaren. Jammer dat hij net niet helemaal scherp is, maar na wat bewerkingen vind ik het toch een erg mooie plaat van je dochter.
    De weersverwachtingen zijn nog allerminst goed voor het weekend, misschien kun je nog eens een uurtje knutselen aan die foto.
    Maak er in elk geval een mooi weekend van!

  6. Wat lijkt ze op jou Tiny…
    Een prachtige z/w uitvoering!
    Ik doe dit soort foto’s ook niet weg, soms komen ze mooi uit in een collage, en zo als jij nu hebt gedaan is ook prachtig..

    Ik kan wel eeens 40 foto.s van een vlinder hebben, maar er gaan net zo gemakkelijk 39 foto’s in de prullenbak!
    Als ik er maar één kan overhouden vind ik het prima :-)

    Ik kom je maar op deze manier een fijn weekend toewensen, want ik kan al weer niet op mijn homepage..
    Nieuw wachtwoord gekregen vorige week, en ja hoera het lukte!
    En nu een week later weer het zelfde euvel, niet meer inloggen dus…balen!

    Afijn…Maak er maar iets moois van, ik hoop dat het weer wat beter word :-)
    Groetjes Sien

  7. Hé dit is toevallig, dit is een kiek Zonder Woorden.
    Ik heb over deze thema net mijn log geplaatst,
    en zie hier gelijk een voltreffer.
    Een foto hoeft niet altijd scherp te zijn,
    met een zachte focus is ook mooi.
    Zwart/wit vind ik wel mooier, maar dit is persoonlijk.
    Een kiek met gevoel gooi ik nooit weg,
    hoe lelijk hij ook voor de buitenwereld is,
    zoveel te mooier is hij voor mij.
    Dit is je gevoel meid, geniet er van!!!

    Dikke knuffel,
    Anneke

  8. Mijn complimenten Tiny !!
    Prachtig hoe je het gedaan hebt en wat een leuke foto van je dochter… zo zie je maar waar een wil is is een weg… ;-)))))
    Fijne ZONdag en lieve knufff groetjes Anna

Geef een reactie

