Houten giraf…


Deze giraf staat langs snelweg A37, net voor je Emmen binnen komt rijden. Is ontworpen door kunstenaar Homme Veenema en moet bedrijven en passanten er op attent maken dat ze in de gemeente Emmen zijn ;-)

De Giraf is 17 meter hoog, weegt 17 ton, bestaat uit 12 ton staal en 5 ton hout. Zijn poten zijn 6,50 meter hoog en de lengte van de nek en kop zijn samen 8 meter. Het hout waarmee de stalen constructie is bekleed is Western Red Cedar hout, dit is erg duurzaam en onderhoudsarm.

Ziet er wel mooi uit, maar mij reist de vraag ” Wat kost zoiets”

Zo kan het n.l ook en stukken goedkoper, lijkt me ;-)

Heb ff mijn huiswerk gedaan en gezocht.
De kosten voor het realiseren van de 17-meter hoge Giraf zijn € 240.387,-.
Ik vind dat niet goedkoop.

27 thoughts on “Houten giraf…

  1. hahahahahahahahahahaha je bent ook een geweldige kunstliefhebber hoor ik al , is toch mooi !!
    mag het wel graag zien hoor , heb je de groningse ballen al gezien ??? hihihihihihihi …toch heeft het iets !
    zag dat in het Bargerveen de krentenboompjes ook nog niet bloeien , bij mij ook niet , maar het gaat wel razendsnel nu …
    alles zie ik met het ‘úúr groener worden …….nog even en de tuin is weer roze van bloesem …kan niet wachten ..jij ???
    hahahaha… meis werkse , was vandaag even zonde , want was 20 gr. hier ….dus ik hoop dat je genoeg moest ‘luchten’ ;)
    groetjesssss

  2. Grappig, die anwb paal er voor. Hele geruststelling ook voor de mensen die niét door hebben dat ze in Emmen zijn.
    Kunnen ze ff naar de anwb bellen.
    Tja, dan is jouw idee toch effectiever :-)

  3. Snap het soms ook niet waarom dat allemaal moet, hier hebben ze 4 meters hoge verroeste sluisdeuren op de rotonde geplaatst. Gemaakt door een kunstenaar voor de herkenbaarheid van ons stadje.
    Het is geen gezicht, daarbij is deze giraffe nog mooi.
    De tweede foto is een prachtige compositie .

  4. De giraf is toch veel leuker dan zo’n saai bord en de dierentuin is toch een trekpleister voor Emmen. Veel geld wordt verspild maar dit vind ik wél leuk hoor…Je foto’s trouwens ook, groetjes

  5. Ik weet niet of je bij alle kunst in de openbare ruimte meteen naar het prijskaartje moet kijken, want dan zou veel kunst al snel te duur zijn waarschijnlijk.
    Ik vind deze giraf in elk geval erg mooi, en hij is nog wel functioneel ook in de stad van hetNoorder Dierenpark.

  6. Hij is wel behoorlijk groot inderdaad…
    Echt een vanger, maarja, is het echt nodig?
    Is een giraf nou zo bijzonder voor Emmen?
    Ik associeer die daar niet mee in elk geval!

  7. wat een mooi ding om te zien tiny,

    weet je, het maken en de tijd die erin gaat zitten
    jawel hé, ik zie dat geld er wel in verdwijnen :-)
    de giraf heeft gaten in zijn lijf.,…
    dag geld:-)

  8. Aardig bedragje voor een aardig girafje! Of het het geld waard is? Het is wel uniek, past bij Emmen en je ziet tenminste wat het voorsteld. Voor hetzelfde geld (leuke woordspraak) is het één of ander ding waarvan je maar moet raden wat het is.

  9. Wat grappig hier zetten de kunstenaars fietsen neer…lol
    Maar die zie jij ook regelmatig toch, ik zal eens een keer gaan kjken naar het beessie…

    Liefs Coby

  10. Wie zal dat betalen …
    Wie heeft zoveel geld … ken je dat liedje?
    Is het de gemeente met gemeenschapsgeld of de dierentuin met het geld dat verdiend wordt met het entreegeld.

  11. Wat een beest.
    Is dit het enige dier dat ze langs de snelweg hebben gezet?
    IK neem toch aan dat Emmen meerdere toegangswegen heeft.
    Ach, voor de prijs hoeven ze het niet te laten.
    Ze smijten toch graag met geld.

    Ps. Toen we aan het eind van de dag wat gingen drinken begon het te regenen en te hagelen, maar we zaten lekker droog.
    Hebben inderdaad erg mooi weer getroffen.

  12. Tja, ik hou wel van kunst, de giraf is mooi gemaakt, maar eeeeeh, de prijs?? nee, daar hebben het veel mensen in Emmen moeilijk mee, denk ik. groetjes van mij.

  13. Nou Tiny, dit is nog iets leuks, maar in Tilburg staat op de bekende Hasseltrotonde het beroemde en beruchte draaiende huis. Wat dat heeft gekost en nog kost wil je niet weten. En dan heb ik het nog niet over al die roestige gevallen, die her en der in de stad staan. En ik vind dit best bij Emmen passen met een mooie dierentuin!
    Groetjes

  14. Wat fijn dat je er zo’n mooie foto van hebt gemaakt dan hoef ik me niet in bochten te wringen langs de snelweg. Ik heb het van opzij nogal eens geprobeerd maar lijkt nergens naar!
    En dat bedrag! Daar zou de dierentuin nog jaloers op worden. Alles voor 1 beest!

Geef een reactie

