Tuinvogels seizoen 2009/2010


Deze vogels allemaal in de tuin gehad het afgelopen seizoen, had ik andere jaren de sijs er ook nog bij of de zanglijster.
Nu zaten de kramsvogel er en de goudvink.
De reiger komt ’s zomers ook wel , staat dan midden in de vijver ;-(
Maar heb nu wel zoveel mooie foto’s van de reiger kunnen maken, zat hier afgelopen weken dagen lang op de schutting of schuur.
De andere musjes, merels en vinkjes komen zo vaak, dat ik die haast niet meer fotografeer.
Hoop dat er nu eens een nestje in de tuin komt wat ook uitkomt, nog nooit meegemaakt.
Wel 2 merelnestjes, maar door katten en eksters waren ze verlaten door de merels.
Lagen in beide nestjes 4 eitjes.

Is toch altijd wel genieten zoveel vogels in de tuin, is toch een teken dat de tuin vogelvriendelijk is.

19 thoughts on “Tuinvogels seizoen 2009/2010

  1. Ik heb het al eerder gezegd, geloof ik, maar ik ben een beetje jaloers op je om zoveel vogeltjes in de tuin. Die hadden we bij ons vorige huis ook. Maar hier is het armoe troef op dit gebied. Gelukkig kan ik bij jou genieten.

  2. Het is weer een fraaie collectie, Tiny. Hoewel wij ook niet echt mogen mopperen over de vogels in ons tuintje, kan ik hier toch echt niet tegenop. Maar ja, verschil moet er blijven. :-)

  3. het verwondert me niks dat jij zo’n verscheidenheid aan vogelkes in je tuin hebt, tiny!

    de manier waarop jij deze beestjes verwent ..

    ik zou het als vogelke ook wel weten! :-))

    ik duim voor jou dat er heel wat vogelpaartjes jouw tuin uitkiezen als kraamkliniek! :-))

    leg je verpleegsters-outfit al maar klaar! :-)))

  4. leuk gezicht zo in een collage hé …
    jammer dat de nesten verstoord worden …
    zal toch wel een kat zijn denk ik
    want eksters eten de eieren ook op …
    fijne woensdag , je zal best wel even naar
    buiten kunnen ???
    ;))

  5. Je doet er ook wel je best voor om de vogels te ‘lokken’. Met een rijke beloning… Niet alleen de foto’s maar het is gewoon heerlijk om zoveel vogels in je tuin te hebben.. en wie weet wat er dit voorjaar aan jonkies te zien is… groetjes

  6. Alle Vögel sind schon da, alle Vögel, alle.
    Welch ein Singen, Musiziern, Pfeifen, Zwitschern, Tiriliern!
    Frühling will nun einmarschier’n, kommt mit Sang und Schalle.—

    Wie sie alle lustig sind, flink und froh sich regen!
    Amsel, Drossel, Fink und Star und die ganze Vogelschar
    wünschen dir ein frohes Jahr, lauter Heil und Segen.

    Was sie uns verkünden nun, nehmen wir zu Herzen:
    Wir auch wollen lustig sein, lustig wie die Vögelein,
    hier und dort, feldaus, feldein, singen, springen, scherzen.

    Groetjes! Chris

  7. Het is altijd maar weer genieten als je zoveel soorten ziet.
    Tiny, dit komt vast door je tuin en al die lekkernijen.
    En nu maar hopen dat de katten en eksters uit de buurt blijven,
    zodat je ook van al die jonkies kan genieten.

    Dikke knuffel,
    Anneke

  8. Wat leuk al die vogelfoto’s! Ik heb het geluk dat ik al 2 keer een mezennest in mijn nestkastje heb gehad en dat er nog een aantal het gehaald hebben ook. Leuk als je ze uit ziet vliegen. En in de buurt ook vaak nestjes, maar het leukst is natuurlijk in je eigen tuin. En ze hebben alweer belangstelling dus ik hoop dat het dit jaar ook weer gaat gebeuren!
    Groetjes

  9. Een hele mooie verzameling Tiny! je hebt echt een tuin waar de vogeltjes blij mee zijn! Wat leuk dat je ze allemaal op een rijtje hebt gezet. Oké, je hebt dan geen zwartkopje gezien, maar wel weer soorten die ik maar wat graag in mijn tuin had gezien, zoals de goudvink en de staartmees!

  10. Nou Tiny, ik ben helemaal verrast hoeveel soorten vogels je gespot hebt in je tuin het afgelopen seizoen.Ik heb zelf ook diverse soorten gezien maar het is me niet gelukt om er mooie foto’s van te maken!

Geef een reactie

