Ark van Noach (replica)

Na een bouw van anderhalf jaar heeft Johan Huibers het eeuwenoude bijbelverhaal van de Ark van Noach op bijzondere wijze tot leven weten te brengen. Aan boord van deze replica (70 meter lang, 9 1/2 meter breed en bijna 14 meter hoog) vindt u een simulatie van de zondvloed, levensgrote dieren in hokken en interessante informatie over de wetenschappelijke kant van het verhaal van Noach en de vloed.

De ark echter gaat verder dan alleen het verhaal van Noach. Zo zijn er op het vier verdiepingen tellende houten schip diverse thema’s te bewonderen. Leuke films, diverse uitgebeelde bijbelse verhalen en wetenschappelijke feiten maken een bezoek aan de ark zeker de moeite waard!

De ark ligt op dit moment in Meppel, heb dus gisteren ff een kijkje genomen.
Helaas was de ark op zondag niet te bezoeken.

Ark van Noach informatie <<

Foto binnen in de Ark van Coby <<

15 thoughts on “Ark van Noach (replica)

  1. geweldig om te zien tiny
    ik weet twee dames die erin zijn geweest,
    en de foto’s daarvan waren al even heerlijk:-)

    jij zult dus een keer terugmoeten hé whahaahahha
    is dat een straf, nee hé,

    héél bijzonder project is dat geweest

    maak er een fijne avond van hé,
    xxx

  2. Indertijd was ik van plan om de ark te bezoeken toen hij in Drachten lag, maar door omstandigheden kwam het er niet van. Het lijkt me zo mooi om binnen foto’s te maken met al die balken.

  3. Goh…had heel wat logjes gemist :((
    Maar je vijver-collage is erg leuk om te zien
    En wat jammer, dat die Ark dicht was.
    Zou die er van de zomer nog liggen ?
    Wij zitten dan in Havelte

    Jij hebt het er weer goed voorstaan…ivm canarische eilanden !!

  4. Jeetje wat een super grote ark 70 mtr.! Ik had een reportage gezien op t.v.drenthe. groet diny
    Oh, wat betreft Lanzarote: Bas en ik waren daar in Januari 2008 en zulk heerlijk weer!!
    Wij zijn ook mensen van de zon.

  5. Wat een organisatie om dit te realiseren Tiny.
    Het is geweldig dat iemand zijn/haar droom achterna gaat.
    Heel mooi gebouwd, ziet er erg solide uit!
    Prachtige foto’s, en een heel leuk verhaal!

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  6. Ik hoorde gisteren al van mijn nichtje dat de Ark in Meppel ligt. Ze gaat er vandaag heen. Ze had al enthousiaste reacties gehoord. Nu ik het hier bij jou zie staan, geldt voor mij, “Goed voorbeeld doet goed volgen”. Dus op naar Meppel t.z.t.
    Wel jammer dat de Ark op zondag niet te bezoeken was. Zal wel met de zondagsrust hebben te maken.

  7. Die ark heeft vorig jaar een tijdlang in de Drachtster haven gelegen. Ik kon er niet toe komen om me aan te sluiten bij de lange rij die er stond te wachten, dus ik heb alleen de buitenkant gezien.

  8. Wij zijn in Sneek naar de ark geweest, ik zal eens naar de foto,s zoeken. Ik had er aardig wat gemaakt, het was toen erg warm binnen, ja midden in de zomer….ik ga nu zoeken..

Geef een reactie

