Reiger

De reiger heeft gisteren en vandaag bijna de hele dag hier in de omgeving gezeten.
Bij de buren en bij ons op het dakje van de schuur.
De eerste foto is genomen vanuit de kamer achter glas, door een gat van de pergola heen.
Later ff naar boven vanuit de slaapkamers foto’s gemaakt.
Maar uiteindelijk zat hij bij ons in de tuin en kon gewoon naar buiten gaan, hij bleef gewoon zitten.
Heb het idee dat er twee tuinen verder wel eten voor hem is, ze hebben ook een vijver.
Of misschien dat hun hem wel voeren.
Heb hem nog niet tijdens zijn vlucht kunnen fotograferen, machtig mooi om te zien.
Dus toch weer genoten in de tuin, waren weer veel vogels vandaag.

11 thoughts on “Reiger

  1. Volgens mij loert ie op iets Tiny :-)
    Hoop dat ik snel foto`s zie waar ie klapwiekend op staat.
    Inderdaad is dat schitterend om te zien.
    De dieren hebben het wel zwaar deze winter.
    Zag reigers uren op het ijs staan terwijl verderop een groot wak voor de eenden is gemaakt!
    Zou ze haast willen bellen Kom hier maar heen (LOL)
    helaas hebben ze geen mobieltje :(
    Mooie foto`s van deze vogel.
    Groet :) Aly

  2. Een reiger in de tuin levert wel een mooie fotoserie op.
    Wel sneu trouwens, dat je de andere vogels wel voert, maar dat je niet even een wak in de vijver hakt, want hij ziet er behoorlijk hongerig uit. … ;-)

  3. Dat kan ik geloven dat je geniet!
    Hij moet wel redelijk veel vertrouwen hebben ontwikkeld in de mens om zich zo maar te laten fotograferen.
    Hier bij de watertank komen er ook witte reigers (een kleinere soort) maar bij het minste geluid of beweging vliegen ze weg en met de 2oo mm. zijn ze dan te klein op de foto.
    Ik moet een manier vinden om dichterbij te komen, misschien met een karpertje in mijn mond ;-)))

  4. Ze zijn altijd zo weg, maar het zal de honger wel zijn, dat ie blijft zitten. Ik zie ze nu niet veel meer, maar ze jagen nu soms op muizen omdat er geen vis meer is door het ijs. Prachtig als ze opstijgen, maar dat is mij ook nog niet gelukt, want ik heb ze ook wel eens op de schutting (zelf geen vijver, maar buren wel!)
    Groetjes

Geef een reactie

