Hongerige reiger in de tuin.

Deze hongerige reiger zat vanmorgen op de schutting nog geen mtr van de achterdeur af.
Normaal vliegt hij bij iedere bweging die ik maak weg, maar hij heeft er vrij lang gezeten..
Er ligt wel brood in de tuin en allerlei ander voer, maar daar zal hij niet van pakken waarschijnlijk.
Hij wil vis natuurlijk of kikkers….
Helaas is de vijver bevroren, heb wel vis in de vriezer, zou het hem wel willen geven…maar ik nodig hem dan uit om terug te komen om de vijver leeg te eten.
Dus lijkt me niet zo goed idee…een rolmops zal hij niet lusten waarschijnlijk, heb ik ook nog.
Vond het wel een zielig gezicht, maar wat een prachtige vogel van zo dichtbij.

22 thoughts on “Hongerige reiger in de tuin.

  1. Oh Tiny wat prachtig maar toch is deze reiger al redelijk uitgeput, hij staat op twee poten normaal staan ze op een poot, dus ik zou echt in de gaten houden of hij weer komt en proberen te helpen. Jammer dat je zo ver weg zit anders zou ik je de vissekoppen zo brengen ik vind het zooooooo zielig voor die dieren. En ik de zomer gaan ze weer op hun gewone stekkie wat nu dichtgevroren zit dus ik zou me daar niet al te veel zorgen om maken. Als je voer voor hem neerlegt steeds op hetzelfde plek , ze zijn heel lastig om te voeren.

  2. Ze hebben het moeilijk in deze winterse tijden. Groot gelijk dat je hem geen voer geeft in de tuin. Je vijver raakt geheid leeg, als hij terugkomt als er geen ijs meer op ligt.
    Misschien ergens in de buurt bij water wat voedsel neerleggen?

  3. ay ay ay caramba tiny….

    daar was je zeker nét op tijd bij….
    maar ja geef hem eens ongelijk…
    z’n buikje knort…..
    en hij ziet bij jou al dat uitbundige gespartel:-)

    ik zou het ook wel weten :-)

    xxx

  4. Ik vind het een prachtig beest hoor, ik zal hem hier niet zien denk ik. In de polder wel hoor, maar ik vind het koud vandaag. Dus we hebben maar ff gewandeld, en foto,s maken komt er ook niet van helaas..

    Groetjes Coby

  5. Hallo Tiny
    Die hebben het moeilijk deze winter.
    Wij zien ze ook steeds vaker en dichter bij de woningen komen.
    Vandaag zat ie boven op het dak.
    Je hebt er prachtige kiekjes van gemaakt van zo dicht bij.
    Gr. Tinie

    @Ik heb de zoomlens 100-400 mm van Canon.

  6. Whahahaha- die rolmops gaat er bij mij wel in hoor..;-)))
    Hij zit hier lekker te zonnen voordat zijn grote schranspartij begint…al die dooie kikkers in de vijvers..:-((
    Blijft toch een enorme vogel met een beetje schoolmeesterachtig uiterlijk….mooie fliepsjes, Tiny:-)

  7. Hihihihihi ik denk ook niet dat hij een rolmops zou lussen :-)
    Maar wat is dat kikken hé, mijn buurvrouw heeft ook een vijver, dus zit er hier ook regelmatig een reiger te smikkelen :-)
    De foto;s zijn super mooi, loepzuiver !

    Nu niet ziek worden hé.
    ( komt nooit uit natuurlijk :-) )
    Beterschap met je verkoudheid en morgen uitkijken voor de slibber toestand die wel weer op de weg zou liggen.
    Dit weer is heel dubbel, vanmorgen heb ik genoten op de hei maar morgen moet ik weer mijn wijkje bezorgen en dan is het minder..

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  8. Als ze èèn maal weten dat er een vijver is blijven ze terug komen, zou maar een netje over de vijver spannen.
    Hij stelde je wel in staat om een mooie serie foto’s van hem te maken.
    Ps. Als hij echt honger heeft eet hij ook kleine vogels.

  9. mooi kan ik ze nog steeds niet vinden ..
    groot wel , en vooral nu kun je ze goed
    fliepsen , is je ook goed gelukt , eten vinden doen
    ze wel hoor ….er altijd wel ergens open water te vinden ..
    en weten ze perfect te vinden , alleen het makkelijke is
    toch die vijver……alleen die is dicht ..maar moet hij wel
    even zeker weten ;)))) je weet maar nooit toch ??

  10. Ik heb hetzelfde dilemma. Elke dag zitten ze hier en lopen op hoge poten rond de vijver. Maar ik ga ze maar niet voeren. De inhoud van mijn vijver is me ook wat waard. Er zitten al jaren dezelfde vissen in en het is zo leuk om ze jaar na jaar te zien groeien. Hier voert de Dierenbescherming kuikens aan de reigers. Dus laat ik het maar aan hun. Maar zielig is het wel.

  11. Nou ze lussen best brood . Ik was vorige week te lopen en heb een reiger brood gegeven deze heeft het heerlijk op gegeten. Je foto’s zijn prachtig. En dat hijzo lang bleef zitten.Uniek

  12. Wat leuk dat hij zo blijft zitten, ik vind het altijd erg indrukwekkende vogels, zo groot, dat zijn wij hier niet gewend. Je bent nog niet naar de markt geweest om een kilootje vis te halen? :)

  13. Wat goed dat je zoveel foto’s van de reiger hebt kunnen maken. Hier zit er ook wel eens eentje op de schutting (buren hebben een vijver), maar als je geluk hebt 1 foto, maar dan is ie weg. Misschien is zijn accu een beetje leeg door de kou!?!
    Ik hoop dat je verkoudheid al wat beter gaat. Bij mij is het nog niks: niesen, snotteren en keelpijn. Voel me wel een beetje gaar, maar nog niet ziek (3 griepprikken dus moet toch wel wat kunnen hebben!!!!). Vaak heb ik het aan het begin van het fietsseizoen als iedereen op de weg zit, dus liever nu. Is toch binnenblijfweer!
    Groetjes en beterschap!

  14. Ach jee, en de visboer was gesloten op zondag natuurlijk. Dat zul je altijd zien … komt zo’n gast op een ongelegen moment.
    Maar hij heeft je wel weer een bijzondere fotoserie opgeleverd.

  15. Wat een prachtige foto’s heb je van deze reiger gemaakt!!!
    nee niet voeren, dan heb je straks je vijver leeg!
    Maar wat akelig groot van dichtbij he, vind ze heel mooi op afstand::))

  16. Al weer een hele tijd geleden…het was geloof ik in Hoorn, daar was ik met Ank. We zagen een reiger, die pikte met z’n snavel tegen het raam van een huis.
    De deur ging open en de dame des huizes voerde hem stukjes leverworst :)) Dat lusten ze dus ook!!!
    Hier bij de Schipbeek kunnen ze altijd genoeg visjes verschalken….zelfs in de winter.
    Mooie foto’s Tiny…en hij bleef mooi voor je zitten, hè?

Geef een reactie

