Fuerteventura – Canarische eilanden 1

Bij gebrek aan actuele foto’s een greep uit mijn collage’s.
Een serie van vier.

De naam Fuerteventura betekent sterke wind.

Fuerteventura wordt weleens een stuk woestijn in de Atlantische Oceaan genoemd. Dit op één na grootste eiland van de Canarische Eilanden is tevens het dunst bevolkte eiland van de Canarische archipel. Dit in combinatie met de uitgestrekte vulkaanlandschappen en prachtige witte stranden maken dit eiland een ideale bestemming voor rustzoekers en strandliefhebbers. Ga hier niet heen voor een fascinerende groene natuur, want die tref je hier niet aan. Ga hier ook niet heen voor musea, bezienswaardigheden of heftig stappen…want dat heeft Fuerteventura weinig te bieden. Ga hier echter wel heen als je wilt genieten van prachtige woestijnlandschappen zonder de ontberingen van een woestijn. Ga hier ook heen als je wilt overnachten in prachtige hotels, groot en klein, waarbij je nog de ruimte hebt op de stranden.

Wij waren er in Januari 2003, vonden het heel mooi.
Maar er werd op dat moment heel veel gebouwd en naar ons idee werd het wel erg toeristisch.
Vandaar dat de volgende vakantie naar Lanzarote ging.
Word dus vervolgd.

13 thoughts on “Fuerteventura – Canarische eilanden 1

  1. Het lijkt of ik een reisfolder zit te lezen, zo wervend schrijf je over dit eiland. Je collage is heel mooi en lokt uit om er naar toe te gaan. Maar ik denk toch dat het te warm is voor mij.

  2. Mooie collage Tiny. Dat ziet er bijna uit als een folder, maar dit zijn jouw foto’s, dus dan voelt het echt aan! Als je jouw foto’s ziet dan verlang je naar de zomer. Ik hoef niet heet weer, maar wel een lekker zonnetje. En zoals je bij mij op de weblog zei: “laat het hier maar lekker vriezen met een zonnetje” Helemaal mee eens, want die sneeuwtroep hoeft voor mij ook niet meer. Gelukkig is het vandaag allemaal weggesmolten, want het was uiteindelijk 2 graden boven nul.
    Groetjes

  3. Prachtige collage Tiny
    Jullie hebben ook al veel mooie plekken op de wereld gezien.
    Lekker om die zon en de blauwe luchten te zien

    “Fuerteventura betekent sterke wind” dat vind ik nu schitterend.
    Lijkt wel één of ander indianen betekenis.

    Wederom met plezier naar gekeken
    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  4. en van vogeltelling zit ik weer in de warmte ..
    mag van mij hier nu ook wel hoor ,
    wil lente !!! hahahahahaha rug zou er ook blij
    mee zijn ……béétje warmte , beter bewegen .
    Loop heel wat rond , maar dan liever in jouw
    warme plekkie als hier in de zooi , want owww
    wat ziet die tuin eruit ..:(
    fijne werkweek …groetjes en liefs Leen en Lotje

  5. Het lukt me even niet om een reactie te plaatsen bij jou krijg steeds te horen da tik dee reactie al geplaatst heb nou probeer het nog 1 keer op deze manier….
    Jammer he dat ze alles volbouwen
    zo wordt het er niet mooier op maar ja wat doen we eraan helemaal niks
    Mooi je hebt er wel een mooie collage van gemaakt

    gr Marianne

  6. Dit is nou het enigste van de zeven eilanden dat ik niet grondig bezocht heb. Heb er wel een eens paar uur in transit doorgebracht.
    Die immense witte stranden wil ik nog wel een bewandelen …

Geef een reactie

