La Palma 11 -Caldera de Taburiente

De Caldera de Taburiente is één van de grootste erosiekraters in de wereld.
De krater heeft een diameter van bijna 8 kilometer, de omtrek is 24 kilometer. De hoogste top de Roque de Los Muchachos is 2426 meter hoog. Deze top bevindt zich 6000 meter boven de bodem van de oceaan.
De Caldera de Taburiente is in 1954 uitgeroepen tot Nationaal Park van Spanje.

Prachtig uitzicht, prachtige wolkenlucht en zonnig.
Ben nu op vier verschillende Canarische eilanden geweest en de nationale parken zijn er zo verschillend.
Heel mooi.
Heb achter het hekje staan kijken, maar mijn hoogtevrees begon hier wel op te spelen ;-)

Hier was het erg groen met veel naaldbomen bossen en hele enge dieptes.

17 thoughts on “La Palma 11 -Caldera de Taburiente

  1. de kraaien krassen hetzelfde, maar jij bent een ander mens geworden door de zalige warmte wil ik wedden.

    lekker genieten tiny,
    ik stel me met alle andere webbies voorop:-)

    maak er een heerlijke avond van hé,xxx

  2. Oeps…ik denk dat het hier te hoog is om te fietsen Tiny.
    Voor mij althans, ik spreek alleen voor mij :-)
    Prachtige opnames van deze schitterende omgeving.
    Ik heb een stukje meegewandeld en dat was net genoeg, met de fiets had ik het niet gehaald…

    Fijn weekend nog
    Groetjes Sien

  3. Ik zat ook net te denken dat je daar met je hoofd in de wolken liep:-)) Erg hoog hoor, je moet wel een geweldig uitzicht hebben gehad. Mooie serie!
    Groetjes en fijn weekend verder!

  4. De afgelopen dagen heb ik genoten van al je vakantiefoto’s. Heel wat anders dan alle sneeuw en ijs die we velen (ook van mij) te zien kregen. De beelden uit de kou zijn schitterend, maar jouw beelden uit warme oorden ook!

  5. Leuke foto’s van de kraai. Zijn overal hetzelfde: brutaal, maar toch ook leuk en levendig. Dacht al bij het bekijken van je foto’s “hoog”, ja daar heb ik ook last van, maar toch knap en goed dat je die foto’s gemaakt hebt!! Het is daar toch echt heel erg mooi en geloof graag dat je weer genoten hebt.
    Fijne avond en zondag en groetjes

  6. Geweldig, Tiny.
    Het bezoek aan deze reusachtige krater lijkt me een hoogtepunt van jullie vakantie. Dat wilde een ongerepte is fantstisch om te zien. Die wolkenslierten maken het helemaal af.

  7. Geweldige beelden, maar wat een hooooooogte.
    Ik zou ook niet zomaar even over het randje kijken,
    en Mans denkt zeker de auto’s stoppen wel.
    De laatste kiek is mooi om te zien, hier laat je duidelijk de hooooogte zien.

    Dikke knuffel,
    Anneke en Lammert

  8. Tiny, wat een mooie en leuke foto staat er in de nieuwsbrief van Vroege Vogels.
    Compliment!

    En ja, van deze fantastische reisfoto’s krijg ik helemaal de vakantiekribels.
    Ben in staat weer een reisje richting zuiden te boeken.
    Prettige zondag nog,
    TruusW

  9. Ooh, wat een geweldige natuur….en je kunt de wolken haast aanraken!!!
    Schitterend is het daar, maar met je hoogtevrees zul je wel peentjes gezweet hebben :))
    Je zult maar over het randje stenen kiepelen.
    Mans houdt gelukkig veilige afstand….
    De kraai heb je ook mooi gefotografeerd.
    Fijne avond nog…hadden jullie zon???
    Wij niet :((
    Groetjesss..Ria.

Geef een reactie

