La Palma 3 Los Cancejos

De eerste dag rustig aan de wandel geweest naar het dorpje.
Op de achtergrond de hoofdstad Sante Cruz

Via een mooie promenade liep je zo langs de kust, een heerlijke wandeling en lekker in de zon.

Met mooie rotspartijen en ’n fraaie wolkenlucht.

Los Cancajos, ook wel bekend als Playa de Los Cancajos, is de op één na grootste badplaats van het Canarische eiland La Palma. Het is gelegen aan de oostkust van het eiland op een paar kilometer afstand van de hoofdstad Santa Cruz de la Palma en maakt deel uit van de gemeente Breña Baja. Los Cancajos is een vrij nieuw dorp; er wonen 483 autochtone bewoners (september 2006) en er is een capaciteit voor ruim 7.500 toeristen.

Los Cancajos telt enkele hotels en een tiental appartementencomplexen, welke vanwege hun omvang en ontwerp de skyline van het dorp domineren. Langs de ongeveer 400 meter strand (bestaand uit zwart zand, met een breedte van zo’n 35 meter), ligt een promenade omgeven met palmbomen.

Helaas waren er weinig winkeltjes, wel veel gezellige restaurantjes waar je heel lekker en goedkoop kon eten.

22 thoughts on “La Palma 3 Los Cancejos

  1. Ohhh, wat ziet dat er heerlijk zomers uit zeg! Kan me ook wel enigszins voorstellen dat je daar even de winter gaat ontvluchten. ;_) Nouja als het tenminste een NL winter is met regen en wind..

  2. Haha…je kon je geld dus alleen maar aan lekker eten uitgeven??? Mmmmmm….
    Maar met zoveel mooie natuur om je heen heb je toch geen tijd om te winkelen, hè?
    Het lijkt me een schitterend eiland, alleen dat zwarte zand….dat is wel even wennen lijkt me.
    Fijne avond nog.
    Groetjesss..Ria.

  3. ik dronk een kopjen thejos in los cancejos…

    der zat lachdrank in en ik kwam hélemaal los:-)

    hihihihih wat een heerlijk logje tiny,
    lekker warm….
    ik doe m’n trui vast uit:-)

    * hik*

    dat lachdrankje lust ik wel een koppie * whoops*
    xxx

  4. Wat zijn de foto’s mooi scherp en prachtig van kleur Tiny!
    En de omgeving is adembenemend mooi.
    Wat een geluk dat je zo’n mooi weer had.
    Fijn om zo eens een stukje van de wereld te zien, wat ik helemaal nog niet kende.

    Zou het fijn zijn om daar te fietsen, vraag ik me meteen af bij het zien van al dat moois.

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  5. ik sta met de voetjes in de sneeuw en kijk naar
    jouw zon …hihihi..toch zou ik nu deze winter niet willen
    missen …is me veel te heftig , en te mooi met alles
    wat er leeft in de sneeuw , maar neemt niet weg ..dat ik éven
    van dat zonnetje meegeniet ;))

  6. Lijkt me zo mooi daar, maarja ….je moet met het vliegtuig!!
    Maar hier genieten we van de sneeuw, tenminste als je niet voor je werk of school op pad moet, want zo af en toe is het wel een ellende op de weg. Gewoon uitglijden op straat als je loopt of fiets schijnt al extra drukte in de ziekenhuizen te geven. En dan nog soms akelige ongelukken. Dat is de keerzijde van de sneeuw.
    Groetjes

  7. Hallo Tiny,ik heb net je verslag gelezen van je avontuur naar, en op La Palma.Geweldig hoe je het verwoordt hebt,ik kan me helemaal inleven hoe het allemaal gegaan is!Lijkt me ook eens leuk om zo rond de feestdagen eens wat anders te doen dan de gebruikelijke dingen.Mooie fotoreportage heb je er gemaakt!!
    Groet, Jos

  8. Zonnig, maar wel met mooie wolkenluchten, daar houd ik wel van.
    Op dat zwarte zand zal het nu wel uit te houden zijn. Wij hebben dat zwarte zand aan de Franse zuidwest kust ook wel gezien en gevoeld, maar dan bij hoogzomerse temperaturen. Dan loop je daar niet lekker op blote voeten. :-)

  9. Oooh zeg, wat hebben jullie mooi weer gehad. Ik ben helemaal jaloers.
    Ik heb in Portugal vrijwel constant regen gehad, noh ja….2 dagen was het droog en scheen af en toe de zon. En toen heb ik me toch een foto’s gemaakt, o.a. van wasjes natuurlijk :-)

  10. Hé Tiniy en Mans hierbij nog de beste wensen en een gezond 2010 gewenst, wel een beetje laat maar ik loop achter en moet eert weer op gang komen hihihi.

    Mooie rotspartijen en die ongerept natuur daar hou ik wel van,
    en de blauwe zee is om te smullen.
    Ik ben helemaal weg van die deur, een geweldige sfeervolle kiek een BEAUTY!!!!!!

    Dikke knuffel,
    Anneke

  11. Hallo Tinie,

    Heerlijk die blauwe luchten en prachtige foto’s uit de warme
    Canarische Eilanden. Heel wat anders dan de grijze luchten hier…. maar wel even wennen als je terug bent met zo’n temperatuur verschil.
    Je foto van de openslaande deuren is ook erg mooi.

    Ik wens je een mooi-gezond en fotogeniek 2010.
    gr. Truus

Geef een reactie

