Op naar La Palma (dachten we)

Zonsopkomst 25 dec vanuit het vliegtuig genomen.

Een landing op Tenerife ?

Jullie gingen toch naar La Palma ???
Idd ja, maar we moesten uitwijken vanwege het weer. Dus we landen op Tenerife…..

Ook daar erg veel wind

Dus werden we naar de haven gebracht met bussen, niet wij alleen, de andere honderden passagiers ook ;-(

Dus op de boot naar La Palma….

Om uren later met een vertraging van 14 uur aan te komen ;-)

Ff een kort verslag van de heenreis, een drama…
De reden was het bijzonder slechte weer wat er de week ervoor was, normaal is aan de westkust het mooiste weer, maar er was zoveel regen gevallen en veel wind geweest dat er nogal wat schade was.
Laat ons nu aan de oostkust hebben gezeten met 6 dagen prachtig weer.

Ons vertrek.
Vanwege de kans op ijzel op 24 dec al vroeg in de avond (17.00 uur) vertrokken naar Schiphol.
had die dag nog tot 16.00 uur gewerkt.
Dus de hele nacht op Schiphol gezeten om 5.30 zouden we vertrekken, maar door sneeuwval werd dat al snel 1½ uur later.

Aangekomen te Tenerife om 11 uur om daar tot 16.00 uur te moeten wachten op het vliegveld voor nadere informatie, wat doe je met zoveel passagiers, die naar een ander eiland willen….
We mochten ook niet naar buiten, terwijl de zon zo mooi scheen. Voor ons rokers een ramp natuurlijk, maar bij navraag, mochten we onder begeleiding een sigaretje roken aan de voorkant van het vliegveld om vervolgens weer door de douane te gaan, net een stel criminelen ;-))))

Om 17.00 uur met de bus naar de haven om vervolgens om half 8 met de boot via La Gomera op La Palma aan te komen.
Een chaos natuurlijk zoveel mensen in een keer van de boot, allemaal op zoek naar de hostes van hun reisorganisatie.
Eindelijk de koffers terug en de hostes gevonden. Had ze ook nog het bericht dat er waterschade was bij het hotel wat we geboekt haden dus we kregen een ander hotel Grrrrrr.
Na in 40 uur maar 1 uurtje te hebben geslapen in het vliegtuig, ben je ff in alle staten…pfff
Ik zei: ” Als ik nu nog door mijn bed zak zo meteen is de dag compleet ;-))))
Maar ze beloofde dat we veel beter zaten dan dat we geboekt hadden en dat was niet gelogen, mooi uitzicht en een prachtig apartement.
Alleen zagen we het niet om 23.45 uur toen we aankwamen.
Dus we waren wel heel benieuwd de volgende morgen….maar we hoorde de zee ;-)

Een lange reis dus, maar het is overmacht en ze hebben het zo goed mogelijk opgelost, er waren wel veel zieken op de boot.
Vreselijk om er misselijk tussen te zitten.
Ik had gelukkig weinig gegeten en gedronken ;-)
Maar er waren mensen die volop bier en wijn had genuttigt, het was tenslotte eerste kerstdag en die hebben dat geweten.
Dus dat was voor ons een kerstdag om nooit te vergeten, ontvluchten maar wel via een lange omweg.
Maar goed op de terug reis iedereen weer gezien en ze waren er allemaal overheen gekomen. zonde van een dag minder genieten van de vakantie.

27 thoughts on “Op naar La Palma (dachten we)

  1. gelukkig is het de heenreis… Want op de terugreis baal je dan alleen nog maar harder! Nu had je de vakantie nog om te herstellen..

    Vervelend is het natuurlijk wel!
    Kom maar op met de rest. :-)

  2. Pffff- je moet er wel wat voor over hebben om daarna heerlijk van de zon te genieten……:-0
    Het was ook extreem slecht overal…….nix aan te doen helaas:-(
    Begrijp dat jullie toch wel hebben geboft met het weer, dus alles kwam goed:-)

    Jullie ook nog alle goeds voor Twintig-Tien gewenst met veel mooie fotomomenten!

  3. oei oei tiny,
    da’s het het mopje van die twee belgen die op vakantie gingen…
    en nooit aankwamen :-)

    gelukkig is het bij jou beter afgelopen anders hadden we niet zo’n mooie foto’s gezien natuurlijk,
    fantastisch zeg wat een kleuren,
    je hebt hebt heerlijk genoten dat is me wel duidelijk:-)

    der komt vast nog meer :-)
    xxx

  4. Zonde Tiny,

    om met de Kerst op een vliegveld te zitten!!

    Dat risico loop je in de winter natuurlijk, ik zou nooit met Kerst weg gaan!!

    Ik blijf liever thuis…lekker relaxt!!

    Ben wel benieuwd naar je foto’s, dus ik kom nog eens terug. Op La Palma waren wij nog niet! ben net rond aan het neuzen op internet, naar ons volgende vakantiedoel!

    Groetjes Thea

  5. Een mooi verslag Tiny, ik zag natuurlijk direct op de 2de foto dat je niet lande op LA PALMA. Voor mij is dit natuurlijk een “déjà vu”, heb hetzelfde meegemaakt zo’n 15 jaar geleden ;-))
    Algoed dat je juist die week in Los Cancajos zat en niet aan de westkant, normaal is de westkant veel zonniger, al bij al een geluk bij een ongeluk ;-)

  6. Tjemig wat een reis, ik hoop dat de rest van de vakantie iets minder hectisch is geweest want op deze manier kies ik toch voor de overvolle supermarkten en alle verplichte bezoekjes.
    Alhoewel…
    Sterkte met het wennen aan de nederlandse temperaturen.

  7. Een leuk vakantieverhaal, zoals je wel eens in de Kampioen of zo leest. Een van de redenen waarom ik in de winter niet wegga. De folders laten zien dat het altijd mooi weer is maar mooi niet. Zelfs een huisje huren in Nederland kan dan al een expeditie worden. Maar gelukkig zijn jullie uiteindelijk wel in een goed onderkomen beland, maar je had het uiteraard wel anders voorgesteld. De foto van de zonsopkomst vanuit het vliegtuig is erg mooi…..en ben benieuwd naar het vervolg!
    Groetjes

  8. 14u vertraging is niet niks, tiny! :-((

    een bootreis ipv een vliegreis is heel wat anders. zeker als het zo stormt?

    gelukkig is de pijn van korte duur geweest en zullen jullie ongetwijfeld een heerlijke vakantie beleefd hebben op la palma! :-))

    ik kijk uit naar het vervolg van je verhaal, tiny!

    (of zit je nog vast in de sneeuw?) ;-))

  9. Och Tiny wat een belevenissen voordat je goed en wel op
    de plaats van bestemming bent.
    Tjeetje dat is al een avontuur op zich!
    Vliegen heb ik een haat liefde verhouding mee.
    Het gaat normaal gesproken snel maar voordat je door de douane enz. bent kost zoveel tijd.:(
    Brrrr het is wel weer wennen hier.
    maar het was toch mooi………… vandaag……
    Mijn man blijft aan het sneeuwruimen :-))

    Sterkte met je eerste werkdag en doe voorzichtig!!
    Tis glad……
    Lieve groet :) Aly

  10. tsjaaaaaaaaaaa wat moet ik zeggen ..
    niet meer vluchten voor kerst ??
    heb ik ook geprobeert ..maar helpt niet hé !!
    hihihihihihi..
    hoop dat jullie de rest van de vakantie
    net zoals ik hier , wel genoten hebben ;))
    een goed jaar gewenst meis ..
    voor jouw en Mans !!
    XX

  11. Allereerst de beste wensen voor 2010.
    Moet er niet aan denken om zolang onderweg te zijn, wat zal dat een tegenslag geweest zijn voor jullie.
    Het is toch nog goed gekomen met een mooi onderkomen en mooi weer, al met al toch een fijne tijd gehad op La Palma.

  12. Hoi Tiny,
    Ja, inderdaad, gelukkig is het de heenreis! Maar
    wel jammer van een dag vakantie die op die manier naar …. is.
    Maar als de rest van de vakantie toppie is geweest dan
    ben je het ook weer snel vergeten, toch?
    Fijne dag.
    gr.
    Ton

  13. 40 uur onderweg!!!…mens, in die tijd had je wel een reis naar Australie kunnen maken!!!
    Maar goed, dat je niet afhankelijk was van de NS,
    want die had de problemen vast niet zo netjes opgelost…
    Die zeggen hooguit…Excuses voor het ongemak!
    Die mooie zonsopkomst belooft héél wat voor de volgende fotoserie, dus kom maar op zou ik zeggen:))
    Weer werken vandaag??? Fijne werkdag dan maar.
    Groetjesss..Ria.

  14. Wat een vreselijke heenreis hebben jullie gehad
    Pffff….voel mijn tenen al krommen :((
    Maar fijn dat de vakantiedagen zo mooi en goed verlopen zijn
    Dag en genietse nog lekker na met het plaatsen van de foto`s :))

  15. O jee ben ik blij dat ik niet in dat vliegtuig zat, ik ga er echt niet in hoor. Ja als hij niet harder dan een kruiwagen gaat, en niet hoger dan de boerekool dan wel….

  16. ten eerste alle goede wensen voor 2010
    Wat hebben jullie wat gehad zeg om op je vaantie bestemming te komen.’
    Ik had gekrijst geloof ik.
    Maar dat het toen julle er eenmaal waren en alles oke was, is een geluk

  17. In het oude jaar dus een reis met veel hindernissen,
    hopenlijk in 2010 betere reizen.
    Wat een pechverhaal en met een boot moeten reizen,
    met zoveel wind lijkt me geen pretje.

  18. Wat een belevenis! Ben je weer helemaal bijgetrokken nu?
    Verder mooie reisfoto’s, krijg ik er ook mooi een beeld van want het met eigen ogen aanschouwen zal er wel nooit van komen :-( Wij hebben nog nooit gevlogen en als het aan mijn man ligt zal het denk ik ook niet gebeuren. Maar wie weet…. ooit….
    groetjes,
    Lenie

  19. Pffffffffff wat een heenreis zeg.
    Ik wou net als reactie achterlaten dat ik graag met je had willen ruilen…..
    Maar je vakantie is echt genieten geweest he?
    Prachtige foto’s allemaal
    ik geniet hier een klein beetje mee, zo achter de kachel::))
    gr.

  20. hoi, wij zaten ook op die boot, ik heb nog nooit zo iets vreselijks meegemaakt, zeeziek geweest, oeh, maar nog niet zo erg als al die mensen rondom ons, ik had ook gewerkt die dag(ik werk altijd denk ik wel eens), maar vanaf het moment dat we zijn aangekomen was het heerlijk, we zaten op het zonnigste stukje van La Palma, we hebben wel een wolkje gezien zo hier en daar, het hotel was niet van deze tijd, maar ja dat gaat allemaal zo snel, het was heerlijk schoon, ik heb helemaal totaal twee weken niets maar dan ook niets gedaan, behalve leuke dingen en heerlijk gewandeld,genoten, wij willen nog wel een keertje terug, nog eens ff kijken.

    groetjes Monique

Geef een reactie

