China light festival 4

Op zich heel mooi, prachtige kleuren de drie olifanten en de twee bomen die er naast staan.
Kom je dichterbij zie je tot je verbazing dat dit is opgebouwd uit serviesgoed.
Bordjes, kopjes eierdopjes, lepels en vleesschalen. Samen gebonden en met extra lampen tot een prachtig geheel gemaakt.
Geen wonder dat er zoveel mensen dagenlang met de bouw van het festival bezig geweest zijn.
Met het ontwerpen en het maken en afwerken.
44 kunstenaars zijn 40 dagen 15 uur per dag bezig geweest.
En het resultaat is super !!!
Een lampje wat ergens niet brandde en gelijk kwamen twee chineesjes met een ladder die het gingen repareren.

Deze grote vaas in opgebouwd met hele kleine flesjes met blauwe vloeistof, is in samenwerking met WNF gemaakt.
Sculpturen met led-verlichting
Het Wereld Natuur Fonds heeft een enorme vaas met panda’s, die volledig door led-lampen wordt verlicht, geadopteerd. Zo kunt u met eigen ogen zien dat de led-lamp prachtig licht geeft en een prima alternatief is voor het ouderwetse peertje.

De makers van de tentoonstelling hebben zich ten doel gesteld om zoveel mogelijk van de sculpturen te voorzien van led-lampen om energie te besparen. Uitgangspunt was daarbij wel dat de sculpturen net zo mooi verlicht moesten zijn als met gloeilampen. En dat is gelukt.!

22 thoughts on “China light festival 4

  1. Gisteravond heb ik genoten. Maar nu doe ik het weer bij het zien van jouw foto’s. Wat een werk is het inderdaad geweest om alles uit te denken en te maken. Echte kunstenaars.

  2. Heel erg mooi Tiny en ja LED lampjes. Ik weet niet of ze in de huiskamer net zo gezellig licht geven. De spaarlampen vind ik toch niet hetzelfde als een gloeilamp, maar uiteraard doe je dat. Vooral voor de wereld en voor je portemonnee (alhoewel de aanschaf en vroegtijdig kapot gaan?). Maar ik denk wel dat je hier heel erg van genoten hebt.
    Groetjes

  3. Ik heb al je foto’s van het festival in één ruk bekeken en moet zeggen, dat het overweldigend is!!
    Wat een licht en wat een kleuren!! SCHITTEREND :))
    Ik had zo links en rechts al foto’s gezien, maar toch is het telkens weer anders.
    Iedereen heeft er toch weer andere beelden van.
    OT Gaat al weer een stuk beter, hoor..en met jou dan??
    Ook weer opgeknapt?
    Welterusten voor zo en groetjesss..Ria.

  4. wat weer een mooie serie, ongelooflijk dat dit van serviesgoed is gemaakt!!! Staan die kunstwerken allemaal in de buitenlucht? Ik komm er zelf niet dus vind ik het leuk om op je site te kijken. gr.diny

  5. Wow… . Je hebt mooie beelden gemaakt Tiny ook van de details …niet geloven wat met dit materiaal is bereikt. Jammer dat dit straks afgebroken gaat worden. Ik vraag me af wat er met al dat servies gebeurt… fijne dag

  6. Het zijn pareltjes Tiny! Ongelooflijk als je ziet welk materiaal gebruikt is om dit te bouwen. Helaas heb ik niet zoveel serviesgoed in huis, want zo’n olifant zou ik wel in de tuin willen hebben! :)

    • Heb alle logs hiervan op m’n gemak bekeken en moet zeggen dat je er een fantastische mooie serie van hebt gemaakt.
      Sfeervol en mooi heb je dit feest van het licht weer gegeven.

Geef een reactie

