Schönbrunn in Wenen 2


De achterkant van het paleis Schönbrunn
De vorige keer dat wij er waren stond het helemaal in de steigers.
Toen dus geen foto’s, nu dus des te meer, is het idd gigantisch groot en het Paleis bevat 1.441 kamers las ik.

In de Gloriette waar een restaurant in zit, wilde we nog een koffie en een gebakje laatste Nemen ;-)
Heel mooi, dat wisten wij nog van de vorige keer, maar zouden we het redden qua tijd?
Hoelang zouden we er meer dan lopen met bagage, stops om achterom te kijken en te fotograferen :-)

17 thoughts on “Schönbrunn in Wenen 2

  1. Altijd als ik foto’s zie van Schönbrunn krijg ik de neiging te gaan walsen. Ik zou dus niet op tijd komen voor een kopje koffie. Ik ben benieuwd of jij het hebt gehaald.

  2. Hoi Tiny,

    Ik heb eindelijk tijd gevonden om je logs over Wenen bij te lezen.
    Zitten schitterende foto’s tussen.
    Het palmenhuis vind ik er uitspringen. Alleen al voor de vorm een bezoek meer dan waard.
    En het Hundertwasserhaus. Heb het volgens mij al eens eerder op een log van je gezien, maar blijf het schitterend vinden.
    Je zult daar maar mogen wonen. Lijkt me zo gaaf.
    Hebben jullie trouwens nog iets anders gedaan dan foto’s maken. Wat veel kun je ons laten zien.

  3. Het is een schitterend gebouw, Tiny.
    Er waren ook minder welkome bezoekers, zo te zien…
    De mollen hebben aardig huisgehouden in de mooie grasmat :((
    Ennn…is het laatste bakkie koffie met gebak nog gelukt???
    Fijne avond nog.
    Groetjessss…Ria.

  4. Je bent terug dus ik neem aan dat jullie het hebben gehaald… als ik de afstand weet te herinneren was het vast tussen de stops hardlopen…. Je hebt wel mooie plaatjes geschoten… Wat een uitzicht over Wenen… geweldig

  5. Heel mooi om de foto’s te zien en heb zojuist nog eens de foto’s van mijn man zitten bekijken die hij daar gemaakt heeft of waar hij op staat toen hij op de fiets naar Wenen is geweest. Ff een traantje, maar dat geeft niet. Hij vond dit zo mooi, al was hij hier al eerder geweest. En in de grasmat zijn geen mollen, maar afgestorven planten want in de zomer staan daar rode en gele bloemen in, tenminste op de foto’s die ik heb. Maar nu lijken het idd mollen! Mooi en voor mij wel speciaal logje, evenals de vorige.
    Groetjes

  6. Ja, het is wel een aardig optrekje, maar het is me net wat te groot …
    Of stond het niet te koop …? ;-)
    Ik ben al moe bij de gedachte om dat stuk op die eerste foto te moeten lopen.
    De weerspiegelende plassen zijn een bonus op je foto’s. Mooi dat je die plassen er nog even extra uit hebt gelicht.

  7. Er staat niet bij dat ik met zo’n 12 kilo bepakking in de vorm van een koffer en een tas van mijn moeder (plus mijn eigen gewicht…) de heuvels op ben geklommen op weg naar de Gloriette :-)

    Daarna smaakten de thee en de Sachertorte overigens dubbel zo lekker!

Geef een reactie

