Stadtpark in Wenen

stadspark wenen

Wenen is rijk aan stadsparken, toch zijn allen verschillend en zijn ze een bezoek meer dan waard.
Zo ook met het Stadtpark. Heel wat kunstenaars kregen hier een standbeeld. Dit grootste stadspark van Wenen ligt aan de Ringstrasse; het was het eerste stuk van het Ringstrasse-plan dat voltooid werd, reeds in 1862.

Met zijn beekjes en kleine vijvers vormt het stadspark, dat bezaaid is met gedenktekens (voornamelijk van schilders en componisten), een druk bezocht recreatiegebied midden in de stad.

Helaas begon het toen wat te regenen en hebben de camera opgeborgen.
Niet zo erg want we hadden vrijdag alweer genoeg gezien en gelopen.
We gingen meestal rond half 11 op pad en kozen dan twee dingen uit die we wilde bezoeken.
Voordeel is de tram en metro in Wenen, heel goed georganiseerd, je hoeft nooit lang te wachten en komt heel snel aan de andere kant van Wenen.

Op zaterdag naar Hundertwasser en Belvédère geweest.
Word dus vervolgd.
Gezellig weekend.

18 thoughts on “Stadtpark in Wenen

  1. Mooi Tiny dat park, daar staat wenen om bekend dat wist ik.
    Geweest ben ik er dus nooit, maar het lijkt me erg mooi, maar in een vliegtuig……..echt niet…

    Fijn weekend liefs Coby

  2. Ben er ook nog nooit geweest, maar lijkt me zeker een bezoek waard.
    Maar ja…je kunt niet alles tegelijk, hè?
    Daarom ben ik zo blij, dat jij me laat meegenieten van al dit moois.
    Fijn weekend en ja…het liefst met een beetje zon :))
    Ik wil morgen weer wandelen met de wandelgroep ;|))
    Fijne avond nog en groetjesssss..Ria.

  3. Heb al je logjes bekeken en volgens mij hebben jullie je wel vermaakt in Wenen. Lijkt me ook heel mooi en zeker om te fotograferen. Zeker nu in herfstsfeer, hoewel je soms wel een zonnetje erbij had gewenst, maarja dat zit wel eens tegen…!
    Wens je een fijn weekend en groetjes

  4. Zo wat een prachtig verslag van Wenen heb ik gelezen.
    Je vliegverslag is ook schitterend.

    (geniet zelf ook van vliegen ;-) )
    Kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Het lijkt me geweldig om daar rond te neuzen.
    Ben je nog naar een voorstelling geweest Tiny?
    Lijkt me het einde ;)
    Fijn Weekend :) Aly

  5. Die stadtsparkrn zijn vaak (in elk land) erg leuk om te zien
    En zo deze ook :))
    Leuke sfeer hangt er.
    Fijn, dat er nog meer komt
    Ik geniet van je Wenen (zelf nog nooit geweest)
    Jij ook een fijn droog weekend

    @ Was mijn haar niet, wat het wel was.. geen idee :))

  6. Wat jammer dat het ging regenen, want het aan je foto’s te zien is het een park dat de moeite waard is om het te bezoeken. Zal vast prachtig zijn met de herfstkleuren.
    Een hopelijk zonnig weekend!

  7. Opvallend zo monumentaal als Wenen is, ik weet wel dat het daarom bekend staat maar hetb lijkt ook weer duidelijk uit jouw mooie foto’s.
    Wat een rotweer hè?! Toch een fijne dag gewenst!

Geef een reactie

