Vogels weer voeren

IMG_7016

HEEJ……..JE MAG WEER VOEREN HOOR !

IMG_7017

Oke… ik heb geduld.
Wacht op een korstje brood.

Het advies om tijdelijk niet te voeren en vogels geen drinkwater aan te bieden, kon worden ingetrokken omdat de besmettelijke vogelziekte Trichomonasis (het geel) op zijn retour is. Werden er in augustus zo’n 400 dode vogels gemeld die vermoedelijk aan de ziekte waren gestorven, in september waren dit er nog slechts 12. De verwachting is dat de komende weken het aantal besmettingen geheel zal stoppen. De ziekteverwekker gedijt namelijk het beste bij hoge temperaturen

21 thoughts on “Vogels weer voeren

  1. Hoi Tiny,
    Ja, ik heb het ook gelezen dat onze gevleugelde vrienden weer gevoerd mogen worden. Dat is een goed bericht nu het najaar en de winter er aan zit te komen!
    gr.
    Ton

  2. deze rakker heeft er zeker alweer zin in :-)
    bij tante tiny in de kelder is nog zat:-)

    als je meet een beetje fantasie naar dat diertje kijkt, en dat doe jij dan hoor je hem zingen hé:-)

    mooi dat het weer mag tiny
    maak er een fijn avondje van meuske :-)

  3. Warm is het zeker niet meer!
    Fijn dat men weer mag voeren. Nog even en hier zal ook wel weer het eea verschijnen! :-)

    OT: Die foto’s van Poes.. Ik kan het aan de ene kant best begrijpen dat je er niet naar kan kijken.
    Gelukkig heeft ze er zelf geen last van. Enige waar ze last van heeft is die kap, maar die mag er as donderdag vanaf. :-) Daarna zal ze nog net zo irritant en lief zijn als voorheen, hihi

  4. Goed om te lezen dat de vogels tegen de winter weer gevoerd mogen worden, voor hun een aanvulling met wat lekkers, en voor ons leuk om te kijken wie er z’n bordje leeg eet! groet Diny

  5. Dan kan ik dus weer voer kopen en kijken of ze nu meer in ons tuintje willen zitten :))
    @ Dan ben jij, net als ik, één van de weinigen die van photoshoppen houden :)) Ik vind het zalig werk :))

  6. Gelukkig mag je ze weer voeren (ben geabonneerd op de nieuwsbrief van Vogelbescherming, dus vorige week “groen licht”). De kruimels en korstjes kunnen weer naar buiten en ook water mogen ze weer. En straks nog meer lekkers, maar daar wacht ik nog even mee. Ze zitten nog steeds in de bomen en struiken driftig te pikken, dus daar zit nog wel wat lekkers.
    Wat een “eigenwijs vogeltje” heb je gefotografeerd!!! Leuk.
    Groetjes

  7. Leuk dat kleine bedelende musje Tiny.. j hebt hem toch wel wat gegeven hé..
    Ja, ik heb het ook gehoord, gelukkig maar zo voor de winter.. kunnen de voer- en waterbakjes weer uit de kast en weer gezellig om naar te kijken..

  8. Ja fijn dat het weer kan hé??
    Ik ben alvast weer begonnen, de kool en pimpelmeesjes vliegen al weer af en aan.
    Kunnen ze vast wennen want schuw zijn ze zeker nog nu.
    Enne heeft je musje een korstje gehad, leuke serie zo Tiny.
    Gr. Tinie

  9. Hahahaha dit heb je mooi in beeld gebracht,
    het lijkt wel een dorpsomroeper.
    Ik zat hier ook op te wachten hoor,
    want ik heb de voer al binnen voor de winter.
    Er is nu nog genoeg te vinden, we horen ze op de dakpannen kloppen met die eikels tok tok tok.

    Groetjes,
    Anneke

Geef een reactie

