Naar het bos…

IMG_7091
Gisteren een prachtige dag, zo’n dag om de hele dag te zingen
” It’s a beautyfull day, the sun is shining…..”
Wij naar het bos en hoopte paddestoelen te zien en de bomen mooi gekleurd.
maar alles was heel droog en groen nog, een paar paddestoelen gezien, maar nog niet de “echte”

IMG_7042

IMG_7053

IMG_7052

IMG_7045

IMG_7093

Maar zoals we hier in het noorden in de lente altijd later zijn met de bloei, is de herfst natuurlijk ook allemaal later, zie dat verschil altijd heel goed als we dan naar Brabant gaan.
Doen we volgend weekend…

15 thoughts on “Naar het bos…

  1. Het was inderdaad gisteren en vandaag prachtig om buiten te zijn… zeker in het bos. Je foto’s zijn daarvan het bewijs… De eerste vind ik echt de overgang van het seizoen… groetjes

  2. heerlijke wandeling tiny, maar voor de paddo’s is het té droog dan moet het eerst weer een dag nat zijn:-)
    wacht tot midden van de week ,
    dan komt het wel :-)

    maak er een fijne dag van hé,

  3. Ik zie op foto 4 wel de schaduw van twee paddenstoelen… ;-)
    Dus nog even geduld hebben voor de echte herfstkleuren.
    We hebben vanmiddag bij vrienden in Giethoorn gebarbecued. Het leek wel zomer!

  4. ondanks de vreselijke droogte …
    staan er hier al paddo’s hoor , mét stippen
    heb ze allang gefliepst , maar een serie plaatsen
    heb ik nog geen zin aan ;)
    maar ik geloof dat je deze week de herfst écht gaat
    krijgen …..dan zijn deze mooie wandelingen
    weer even verleden tijd :(

  5. Er zijn ondanks de droogte al genoeg paddenstoelen te zien. Voor de “echte” paddenstoelen hoef je niet perse in het bos te zijn. Ze staan hier gewoon in de berm.
    Maar ondanks het gebrek aan paddenstoelen heb je toch een mooie wandeling gemaakt, aan de foto’s te zien.

  6. ik zing vrolijk met jou mee, tiny!!

    “hé, plop, ‘k heb een liedje geschreven
    kijk, het staat hier op dit blad
    plopperdeplop, er staat alleen lalala op dat blad
    ja, het klopt. dat heb ik geschreven
    ja, luierdelui, lalala
    ik word daar zo moe van, van lalala

    lalala …

    plopperdeplopperdeplop
    plopperdeplopperdeplop
    plopperdeplopperdeplop
    plopperdeplopperdeplop
    plop, plop, plop, plop
    plop, plop, plop, plop
    het is fijn, het is fijn
    een kaboutertje te zijn

    lalala …”

    mss dat de kabouterkes nu gaan beginnen huisjes bouwen? :-)))

  7. Het was heerlijk in het bos en ook in het open veld. Zowel zaterdag en zondag op pad geweest. Hier beginnen de bomen al goed te kleuren. Was heel mooi met de zon erbij, hoewel de lucht heiig was. Speurde ook naar paddestoelen, maar niks gezien. Maar het is in Brabant kurkdroog, want bij het hakselen van de maïs of het bewerken van het land zie je grote stofwolken! Dus dan is het ook niet echt paddestoelenweer!! Leuk nu om van je schaduw, die steeds lander worden, een foto te maken.
    Groetjes

  8. Heb gisteren ook lopen speuren naar de ‘echte’ paddenstoel -is voor mij altijd de rood met witte stippen- maar ook nog niet gezien….komt hopelijk later nog;-)
    Toch zijn er nog genoeg andere mooie plaatjes te schieten zie ik hierboven! Die tak tegen het blauw van lucht vind ik super!

  9. Het ziet er ook nog heel zomers uit met al die groene kleuren, alleen in de eerste foto zie je dat de herfst in aantocht is. Die paddenstoelen zullen hopelijk nog volgen, maar intussen hebben we wel van een mooie boswandeling mogen genieten!

  10. Ondanks het ontbreken van de echte herfsttinten en de paddenstoelen was het zo te zien weer een mooie wandeling.
    Hier hebben we de zon dit weekend vrijwel niet gezien, maar het is nog steeds droog en de temperaturen zijn nog aangenaam. Dat zal binnenkort wel anders worden …

  11. Ik heb ook al een hoop rode met witte stippen gezien hoor.
    Maar eerst nog een paar andere logjes, dan zet ik ze neer.
    Het was op een mooie plek, en ik hoop dat jij daar ook een keer komt. Mooi Veluwe moet je gezien hebben, wandelen en fietsen hier, heerlijk dus Tiny kom maar op met je flieps apparaat….

  12. Haha…Ank was dus bij mij gisteren en hier stikt het van de paddenstoelen in alle soorten en maten…ook de “echte”..:))
    We hebben prachtige exemplaren kunnen fotograferen…
    Dus kom naar Bathmen, zou ik zeggen…hahaha…
    Maar jullie wandeling was er niet minder om, denk ik zo.
    Ook zonder paddenstoelen levert het bos mooie plaatjes op.
    Fijne avond.
    Groetjesss..Ria.

Geef een reactie

