Ballonvaart 3

ballon vaart aug 018

Dochterlief stuurde donderdagavond een berichtje ” Heb een ballonvaart gekregen vast voor mijn verjaardag” en is al op vrijdagavond half 6 in Staphorst.

ballon vaart aug 091
Er gingen 19 ballonnen de lucht in….

ballon vaart aug 097
danusha

Mooi natuurlijk om te zien, dat men het durft. Zeker voor haar nichtje, de zesjarig Danusia .

ballon vaart aug 104
ballon vaart aug 020

Eindelijk zou het gaan gebeuren, ze waren een van de laatste die de lucht in gingen……dus Harm kon nog ff bellen ;-)

ballon vaart aug 105

ballon vaart aug 046

ballon vaart aug 129
En ja hoor, daar gingen ze, met de camera in de hand gingen ze, al zwaaiend de lucht in.

ballon vaart aug 137

Kopie van IMG_1569

Wij zouden hun ophalen, ze zouden bellen…na een tijd de telefoon, we landen ongeveer achter Hoogeveen.
Goed.. we komen eraan…na wat telefoontjes, we zijn geland in een weiland in Nieuwenoord (nooit van gehoord) gelukkig Tomtom wel.

Het was inmiddels al pikdonker….stonden we in de middle of nowhere, hun ook :-)
IMG_1576

Zien jullie een ballon, mand ofzo ???

Kopie van IMG_1573

Ons aanknopingspunt was, dat we in de goede buurt zaten….Tomtom zei ” bestemming bereikt”
Weer telefoon, we hebben metalen wegplaten zien liggen… wij zagen die ook, ik zei: Horen jullie honden blaffen ?
Nee, was het antwoord, wij wel …;-(

Gelukkig kwam toen de bus eraan, waar de ballon en mand terug op moesten, dus die man gevraagd.
Hij wist het ook niet, ging het vragen bij een boerderij en mochten met hem in de auto meerijden, achter de zoon van de boer die op een brommer ons voorop ging.
Dwars over een net omgeploegd weiland

Kopie van IMG_1575
En gelukkig stonden ze daar, met bijna 10 man bij de mand in het pikdonker ;-)
Kan er nu om lachen, maar op dat moment iets minder.

Heb de foto’s van hun vanuit de ballon gezien, staan op de site van mooiste plekjes, ook de kleine Danusia had mooie foto’s genomen vanuit de ballon en het heel mooi gevonden.

Site Evelien <<

Grappig is dat als ze 3 weken door Amerika toeren, me niet ongerust maak, maar een landing in de omgeving van Hoogeveen is wat anders natuurlijk :-))

17 thoughts on “Ballonvaart 3

  1. Ballonvaren lijkt me het einde. Maar de landing lijkt met niet plezierig voor mijn rug. En als je dan ook nog moet landen in het donker en dus niet weet wanneer de klap komt, lijkt me afschuwelijk. Misschien ben ik wat te somber en zou ik het gewoon een keer moeten doen. Zeker als ik de foto’s van je dochter zie. Dat uitzicht van bovenaf. Geweldig.
    Gelukkig dat je ze gevonden hebt. En gelukkig dat je de foto’s laat zien.

  2. Zo heej, wat een belevenis. En in dat pikkedonker landen. Oei.
    Maar toch zou ik zelf ook heel graag een keer meegaan met zo’n ballon. Lijkt me echt heel bijzonder.

    Pretteige week alvast, TruusW

  3. Wat een belevenis Tiny! Ja Amerika en Hoogeveen een wereld van verschil: is maar net hoe je het bekijkt!! Kan het goed begrijpen. Niet zo lang geleden waren hier ook toestanden met ballonnen, zelfs in straten in de wijk geland (was net niet thuis toen!!), maar later ook in het land. Ging ook niet allemaal naar wens, daar heb ik nog een logje aan gewijd.
    Maar wat spannend allemaal, hoewel ik zelf niet in zo’n ding wil hoor! Ik ben benieuwd naar meer foto’s.
    Werk ze morgen en groetjes
    @ De nuttige boodschappen heb ik gistermiddag al gedaan: een electrische buxusschaar en zelfs een Senseo (door de pc vergeet je soms de koffie en drink je steeds ouwe koffie!). Nu, met de uitverkoop zijn deze dingen heel interessant afgeprijsd!!

  4. Lijkt me een heel bijzondere ervaring zo’n ballonvaart.
    Ik zou het graag ook eens doen, maar het is nogal prijzig, hè?
    Een landing in het donker maakt het helemaal spannend…zeker voor jou als moeder ;(
    Fijne avond nog.
    Groetjesss..Ria.

  5. Het lijkt me geweldig in zo’n ballon,
    maar de landing lokt me niet zo en
    zeker als het in het pikkedonker is en
    ook nog in the middle of nergens.
    Wat zul jij ongerust zijn geweest,
    maar gelukkig kon je je dochter
    weer heelhuids in de armen sluiten.
    groetjes thea

  6. lig in een deuk meis …
    wat zal jij een spanning gehad hebben ..
    en dat boven Nederlands grondgebied /uhhh lucht ..
    zoals je het verteld en laat zien is het verrekte spannend ..
    dus voel met je mee , maar wel met een grijns …
    lijkt wel een vossenjacht ..
    superlog dit ….
    ;))))

  7. Hahahahahahaha…
    Ik moet lachen Tiny, kan me jouw spanning wel
    voorstellen maar als je zelf meevaart in zo’n ballon
    dan voel je totaal geen spanning alleen maar
    volkomen ontspanning! Ik heb het samen met mijn
    echtgenoot ook eens mee mogen maken en het was
    een ervaring die ik niet had willen missen en iets wat
    ik beslist nóg eens in mijn leven mee wil maken!
    SUPER!!!!

    Welterusten,
    beuzeblaadje

  8. Wat een gaaf cadeau, lijkt me helemaal het einde! Alleen zo’n
    speurtocht in het donker is natuurlijk een ander verhaal, maar
    eind goed al goed ;) Je hebt ’t wel hilarisch beschreven :) en er een mooie reportage van gemaakt, vooral nr 11 is erg mooi!

  9. Spanning en sensatie, dat hoort natuurlijk bij een ballon en een mandje eronder….. Kan me voorstellen dat je erg opgelucht was dat ze er weer heelhuids naast stonden!
    Mooi in beeld gebracht en beschreven :-))

  10. Zo dat was even billenknijpen Tiny.
    Gelukkig een happy end :-)
    Wat een belevenis om zo hoog in een Ballon te varen.

    Ziet er prachtig uit.
    Ook van bovenaf (site Evelien)
    En het was er prachtig weer bij.

    :) Aly

  11. Een paar jaar geleden heb ik ook eens zo’n ballon achtervolgd. Ik was daarbij wel zo wijs om de volgwagen van de ballon te volgen, dat scheelde een heleboel zoekwerk. :-)
    Gelukkig zijn ze uiteindelijk goed terechtgekomen en heb je ze kunnen vinden. En op de koop toe nog een mooie fotoserie ook!

  12. WAt een prachtige serie van de ballonvaart .En dan in pikkedonker landen ,heel spannend Ik blijf toch maar liever met beide voeten op de grond ,Maar geweldige foto s heb je gemaakt ,Fijne zondag avond nog .Groetjes Jan en Dinie

Geef een reactie

