Huisjes in het Veenpark.

Kopie van IMG_5056

huisej 1 collage

IMG_5059

huisje 2

IMG_5072

IMG_5076

IMG_5079

Hier wat voorbeelden van twee huisjes en het snoepwinkeltje in het Veenpark.

Ziet er allemaal leuk uit , de huishoudelijke dingen herken je vaak wel uit oma’s keuken.
Ook het snoepwinkeltje zag er gezellig uit en lekker wat noga en dropjes gekocht.
Als ik dit soort huisjes zie, denk ik altijd gelijk, wat een kou zullen die mensen vroeger geleden hebben.
maar goed het leven bestond natuurlijk veelal uit werken , eten en slapen in de bedstee.

20 thoughts on “Huisjes in het Veenpark.

  1. ohhhh tiny dat doet mij denken aan een openluchtmuseum hier in de buurt,
    dat snoepwinkeltje:-)
    zal der eerdaags weer eens heen gaan,
    dat hutje in de tuin is wel erg gaaf :-)
    gooi der maar een stuk lap in als bed en ik kom deraan :-)

  2. Wat een popperige huisjes, wel klein hoor, je kunt je niet voorstellen dat daar vroeger hele gezinnen moesten leven!
    Dat snoepwinkeltje, daar wil ik nog wel even naar toe!! Hmmm…

  3. Dat snoepwinkeltje doet me denken aan een snoepwinkeltje waar ik wel eens kwam toen ik klein was:-) mooie serie Tiny. Ik ga vandaag voor de foto met dat schuurtje, of wat het dan ook mag zijn.
    Fijne avond!

  4. Whaha- Klaproos duikt gelijk die bedstee in :-))))))))))))
    Leuke reportage met al die nostalgische spullen- heb hier nog dozen vol emaille op zolder….zou het wat voor ze zijn?

  5. Wat ontzettend leuk, dat dat bewaard is gebleven.
    Die weckflessen vind ik geweldig en
    het huisje van de schoenmaker met de kachel.
    Wat leuk dat ze nog echte snoep van vroeger verkopen.
    Mooie serie Tiny.
    groetjes thea

  6. Helemaal eens met jouw tektst. En kou, dat herinner ik mij ook nog uit mijn jeugd. Best modern huis, maar wel een kolenkacheltje in de slaapkamer maar niet in de nacht, dus “bloemen op de ramen” staan me nog goed bij hoor! Kan de jeugd zich niet meer voorstellen. Prachtige huizen, doen een beetje aan Veenhuizen denken (vind ik ook zo mooi).
    En wat mooi dat spoorweghuisje in Veghel wat ik zag (kende ik niet hoor): dat is mooi opgeknapt, maar die langs het Bels Lijntje staan er ook nog steeds prachtig bij, zeker nu in de zomer!!
    Groetjes

  7. Prachtig hè, zo’n rijtje weckflessen ;)
    Deze serie foto’s roept veel herinneringen aan vroeger op.
    En koud was het zeker in huis…ken je de uitdrukking “kachelbenen” ??? Die kreeg je van de stralingswarmte van de kolenkachel als je daar te dicht op zat.
    Groetjesss..Ria.

  8. Nostalgische serie … die oranje emaille potten en pannen en dat leuke fornuis! Ziet er allemaal heel gezellig uit, maar het zal inderdaad moeilijk zijn geweest in die tijden. Ik loop nog ff terug naar het snoepwinkeltje … mmmmm! :)

  9. Heerlijk nougat dat lust ik ook wel *lol* Leuk die kleine huisjes, om te zien dan, tegenwoordig kunnen we ons inderdaad niet goed voorstellen om daar met een heel gezin in te wonen en koud was het zeker maar volgens mij waren de winters zowiezo veel kouder dan tegenwoordig.

  10. Die weckpotten doen me denken aan mijn oma. En dan vooral aan haar kelder onder de trap. Daar rook het zo lekker en al die potten lachten je toe. Vooral die met jam! ;-) De goeie oude tijd! Of hebben we het nu beter?

  11. Hallo Allemaal,
    Wat een leuke reacties op deze site op de foto’s van ons park.
    Ik kan het niet nalaten jullie er op te wijzen dat we tot en met 13 aug elke woensdag en donderdag nostalgische themadagen hebben waarbij rond de 80 vrijwilligers de geschiedenis tot leven brengen. Vooral het thema Jaren 50 en 60 is een aanrader. (www.veenpark.nl)

    Natuurlijk wil ik niet alleen reclame maken maar ook iets terug doen. Als jullie een mail sturen naar info@veenpark.nl t.a.v. mij dan zorg ik voor een leuke korting op de entreeprijs.

    Nogmaals leuke reacties op prachtige foto’s!

    Harrie Keuter
    Veenpark

Geef een reactie

