Grachtenfestival in Meppel ( Pieremachochelvaren)

IMG_5303

IMG_5313

IMG_5300

IMG_5301

IMG_5284

IMG_5302

IMG_5312

IMG_5314

IMG_5324

Pieremachochelvaren tijdens het Meppeler Grachtenfestival.
Het gaat hierbij om door kinderen gemaakte drijvende vehikels, waarmee vanaf de Tipbrug door de grachten wordt gevaren in de richting van de Sluisgracht.
Zag er allemaal leuk en kleurrijk uit, het weer was perfect, de zon scheen volop.
Het ging niet om de snelste, maar de orgineelste, gewonnen werd er door de Love Boat.

Ik zelf vond het kleine kerstvrouwtje het leukst, slee in haar bootje en ze deed het alleen in haar bootje.
Gelukkig met af en toe wat hulp van de duikers die in de grachten waren, kwam ze ook aan op de sluisgracht.
Gelukkig werden ze allemaal aangemoedigd door een groot publiek.
Was gezellig !

10 thoughts on “Grachtenfestival in Meppel ( Pieremachochelvaren)

  1. Dit is zoo leuk om te zien! Een stuk leuker als al die professionele clubs die van die boten in elkaar draaien.
    Persoonlijk vind ik die op de 2e foto ook wel erg cool op die luchtbedden.

  2. Wat hartstikke leuk dat de kinderen ook aan bod komen op het water. Je laat prachtige pieremachochels zien. De vrolijkheid op de bootjes en op de kade spat er af!

  3. Pieremachochelvaren:-)))))

    alleen de naam al tiny,

    mag ik zeggen dat ik dat kleine kerstmanneke een schatje vind:-)

    hij mag van mij zo de eerste prijs winnen :-)

    maak jij der ook een zwoel nachtje van :-)
    xxx

  4. O wat verschrikkelijk leuk is dit! Dat kerstvrouwtje vind ik ook het leukst hoor!

    OT: Gisteren in Deventer mooie dingen gezien en de dag was weer veel te kort *lol*

  5. Wat een leuk idee dat pieremachochelvaren! Een bijzondere naam voor een vrolijk evenement. Mijn keus is ook het kerstvrouwtje hoor. Vond ik al de leukste voor ik je tekst had gelezen! Ze zal het wel warm gehad hebben in dat pak.
    Vrolijke foto’s Tiny en wens je nog een goede zondag. HIer echt benauwd en hoop eindelijk op een bui (geen wolkbreuk), want een beetje water is nu broodnodig.
    Groetjes

  6. Leuke spontane serie heb je van dit evenement
    gemaakt Tiny.
    Ik ga voor de één na onderste, vanwege de
    gezichtsuitdrukking van het kind…

    groet uit een regenachtig Appelscha

Geef een reactie

