Witsnuitlibel

IMG_5179

IMG_5189

IMG_5194

Deze Witsnuitlibel hing aan een plant in de vijver, hing te drogen in de zon ;-)
Was net uit zijn jasje gekropen, heeft er al met uur een uurtje gehangen, dus kon op mijn gemak foto’s maken.
Is toch iedere keer weer genieten om zoiets in je tuin te zien.
Witsnuitlibellen zijn er in verschillende soorten, las ik.
Welke dit is, geen idee een Noorse, een gevlekte ???

Hoop niet dat ik jullie verveel met de foto’s van libelle’s en juffers, ik vind ze n.l geweldig mooi om te zien en zeker om ze te fotograferen.
En ben blij dat we een gezonde vijver hebben, waar dit allemaal in groeit.
Was twee jaar geleden wel anders.

Schoonmaak vijver 2007 <<

<<< klik

15 thoughts on “Witsnuitlibel

  1. ik heb géén idee tiny,
    wat ik wel weet is dat ik het héél erg bijzonder vind als je dit ziet,
    dat is puur genieten:-) met hoofdletter P..
    of ehhh G :-)

    anyway tiny..
    als j emet je hoofdpijn naar zoiets zit te kijken dan voel je feest… dan gaat het weldra beter met het koppie denk ik :-)

    maak er een fijne zondag van hé,
    xxx

  2. Deze beestjes wil ik wel dagelijks zien, hoor Tiny….rkijg ik nooit genoeg van ;)
    Die witsnuit is vast een Drentse, want hier zie ik ze niet.
    Hier zien we weer andere…had pas een vrij zeldzame voor mijn lens..de plasrombout…ook een mooie.
    Het is natuurlijk helemaal top als je zo’n gedaanteverwisseling mee kunt maken…en makkelijk fotograferen dan, hè?
    Hij komt dan toch niet in beweging *knipoog*
    Prachtige foto’s Tiny.
    Maak nog wat van de zondag.
    Is het bij jullie ook nat…hier regent het al een tijdje.
    Groetjessss..Ria.

  3. Dag Tiny,
    Mij verveel je hier nooit mee. Ik ben ook dol op al die prachtige libellesoorten.
    Wat goed dat je dat dicht bij huis hebt.
    Prachtige foto’s van een mooi exemplaar.
    Groetjes Truus

  4. Je verveelt mij er helemaal niet mee. Ook wij genieten enorm van onze vijver. Uitsluipende juffers heb ik inmiddels gefotografeerd. Een uitsluipende libel nog niet bij de eigen vijver.
    Ik heb teruggeklikt naar jullie schoonmaakklus in 2007. Toch heerlijk dat het biologisch evenwicht goed is gekomen en dat je er geen zitkuil van hebt gemaakt. :-)

  5. Heb nog even doorgeklikt naar de ‘zooi’ van twee jaar terug……fijn dat de vijver er nu zo mooi bijligt;-)
    Je libel is een superverse beauty en prachtig om te zien!

  6. hahahaha Tiny met de uitstap naat
    het Bargerveen vorig jaar miste je hem steeds
    en nu in eigen tuin ..
    nou dat is een feestje toch ??
    vervelen ?? waarom ??
    is mooi toch ?? en die witssnuit mag er wezen hoor ..
    las dat Ria regen had ?? ha ….tssss…Lotje en ik hebben
    languit in de zon gelegen hoor ;))))héél de dag …….
    greetzzz Leen en een bruin Lotje ….*grin*

  7. Voor mij kan het nooit genoeg zijn, die libellekes Tiny!!
    Wat zijn deze opnames weer super mooi vastgelegd…
    Ook al zat hij/zij daar al een uur, je moet de foto toch wel kunnen maken!!
    Schitterend..

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

Geef een reactie

