Sneeuw in Hindeloopen met pinksteren ;-)

Hindeloopen in de sneeuw
Vandaag naar Hindeloopen geweest, altijd mooi en gezellig.
Heerlijk in de haven gekeken, een terrasje gepikt, over de dijk gelopen.
Lopen de hoek om bij de kerk en zien sneeuw (?)
Dus na ff googlen zag ik dit onderstaande bericht wat in april al in de krant stond.
Het ligt er nu nog, deed toch wel raar aan, het was er bloedheet ;-))

Bron: de leeuwarder courant
Ergernis over sneeuw in Hindeloopen
Binnenstadbewoners en eigenaren van afmerende pleziervaarders ergeren zich aan het restant aan kunstsneeuw dat een maand geleden na de opnamen van Steven de Jongs film ‘De Hel van ‘63′ is achtergebleven.
De filmsneeuw bestaat uit piepkleine bolletjes van papier-maché dat met een spuitmachine op straat, in tuintjes en tegen de gevels van de grachtenpanden, leugenbank en authentieke sluis is gespoten.
Het witte spul is vermengd met een kleefmiddel, dat bij regen nog erger gaat plakken

19 thoughts on “Sneeuw in Hindeloopen met pinksteren ;-)

  1. Je maakte me wel nieuwsgierig met je reactie.
    Sneeuw eind mei !!! Wat zul je raar opgekeken hebben, zeg!!
    Ik kan me voorstellen, dat de bewoners nu wel eens van die troep afwillen, zeker als het zo’n plakkerig goedje is.
    Maar jij hebt er een paar leuke foto’s aan overgehouden, Tiny.
    Fijne avond nog.
    Groetjesss..Ria.

  2. heel handig is het niet nee.. Wij waren er een tijdje geleden en toen lag er nog steeds aardig wat, maar nu zo te zien ook!
    Kan best geloven dat je raar uit je ogen hebt gekeken.

    Met deze truc lijkt me de film nog leuker om te gaan kijken!

  3. Ja voor jouw foto’s heel leuk en eigenlijk raar he zo met de hitte maar als inwoner zou ik me ook kapot ergeren. Wel gebruik maken van de mooie locatie maar opruimen ho maar!

  4. Moest even met m’n ogen knipperen toen ik de titel van dit log in mijn reader zag staan! Dacht in eerste instantie aan die rupsen, maar dit is toch wel heel erg eerlijk gezegd. Waarom ruimen ze hun troep niet gewoon op als ze klaar zijn met de opnames?!

  5. ik zou me daar ook behoorlijk pissig over kunnen maken zeg, het is niet meer dan normaal dat ze het ook weghalen:-)

    voro jou wel heel leuk tiny:-))

    deed het ook ietsje koel aan :-)

  6. Dacht eerst dat het pluizen waren, die op sommige plekken van de bomen waaien, maar dit is echt apart! Maar als je er woont lijkt het me niet zo leuk. Wel mooi filmen, maar de troep opruimen ho maar! Gemeente misschien opruimen en de rekening sturen naar de filmmakers!
    Groetjes (en wie weet wat je vandaag weer tegenkomt!)

  7. Het heeft jullie een paar grappige foto’s opgeleverd, krijgt tenslotte niet zo vaak de kans om eind mei in een winters decor te staan. Het zal er op de film ongetwijfeld erg mooi en realistisch uitzien, maar ik kan me voorstellen, dat de lol er voor de bewoners intussen wel vanaf is.

  8. Heel vervelend als iemand zijn troep niet opruimt en helemaal als het zulke hardnekkige troep blijkt te zijn. Echter je foto’s zijn wel heel gaaf zo. Hoe vervreemdend zoiets kan werken. Ben wel benieuwd naar de film

  9. Jongens, nog aan toe!
    Wat een stomme reacties; de kunstsneeuw werd op 1 april 2009 (géén grap) aangebracht voor de opnames van de speelfilm “De Hel van 63”, dus geen zomer. Er bleef wat liggen op de havenkade, de passanten klaagden hierover, thats all…
    Tot ziens in onze mooie haven,
    Havenmeester Onno Hoekstra, Hindeloopen

  10. toevallig kwam ik hier even langs… dit is niet de sneeuw van de film opnames, maar van de “spectaculaire” overdracht ter ere van het 100 jarig Elfstedentocht feest dat de gehele maand juni in Hindeloopen was.

Geef een reactie

