Bloemen op Tenerife (Echium wildpretii)

IMG_3104

IMG_3126

IMG_3137

IMG_3127

IMG_3113

IMG_3134

TAJINASTE
Deze Tajinaste Rojo (Echium wildpretii) is een plant die vooral voorkomt in het ‘Parque nacional del Teide’.
Ze kan tot 3 meter hoog worden en honderden bloempjes tellen die rijk zijn aan pollen en honing.
Een lekkernij voor de insekten.
Het is een eenjarige, bloeit en sterft af.
Je kon er zaad van kopen, maar teneerste moest je het apart invoeren en het zal hier met dit weer, toch weinig doen ;-(

Gezellig weekend !!

18 thoughts on “Bloemen op Tenerife (Echium wildpretii)

  1. Och wat mooi om deze foto’s van Tenerife te zien. Het is al weer een tijdje geleden dat ik er geweest ben maar als ik jou foto’s zie komen toch weer mooie herinneringen naar boven!

  2. Wat een prachtige plant met al die kleine bloemetjes Denk niet dat hij het hier doet. Je moet geen klein tuintje hebben ha ha ,Fijn weekend Groetjes Jan en Dinie

  3. Die pluimen zijn wel prachtig!
    Balen dat je ze moest invoeren dan.. Stiekem verstoppen? hihi.
    Maarre, nee dat zal hier wel niet werken of je moet een kas in je tuin hebben.. En dan een enorme!

  4. ooooooooooooooooooooooohhhhhhhhh

    *klap*

    ik moet mezelf even slaan om te weten of ik niet droom,
    wauw wat een gave plant zeg, familie van de vuurpijl wil ik wedden :-)

  5. Wat een spectaculaire plant is dit- zag ze jaren terug ook ‘in ’t wild’ op Madeira. Heb een iets kleiner broertje (Echium russicum) ooit gezaaid en deed het goed- tot het ging vriezen natuurlijk;-)
    (Het is familie van het Slangenkruid)

  6. Ha, ha, ik ben juist bezig met foto’s te sorteren van deze wondemooie plant, hij groeit hier namelijk in het wild, boven de boomgrens (+- 2000 m.).
    Ik ben dus gaan zoeken op het net om wat meer proza. Kom ik je toch tegen zeker ;-)
    Bij deze nog een prettige dag verder…

  7. Pingback: Echium webbii (plant ) « TIMA NATUURFOTOGRAFIE

Geef een reactie

