Tenerife 4

IMG_3318

IMG_3315

IMG_3316
Mei is de maand met de traditioneelste feestelijkheden op Tenerife.
Tot de oudste feesten behoort de dag van het kruis, feestdag die door bisschop Muros spoedig na de verovering (door de Spanjaarden) in 1496 werd ingesteld.
Kruizen die zich bevinden in kapellen, op wegkruisingen of aan huizen worden versierd.
Vandaar alle versieringen in het dorpje.

IMG_3310

IMG_3313

Drago de Milenario (Drakenboom)

In de plaats Icod de los Vinos bevindt zich één van de oudste bomen van Tenerife: Drago de Milenario. Volgens de bewoners is de ‘Drakenboom’ meer dan 3000 jaar oud. Tegenwoordig behoort de boom tot de monumenten van het eiland en is het zeker de moeite waard om er even langs te lopen.

19 thoughts on “Tenerife 4

  1. Het is wel een kleurrijke geheel zo.
    Die drakenboom lijkt me inderdaad heel bijzonder.
    Als die nou eens verhalen zou kunnen vertellen over alles wat hij heeft gezien en gehoord in de loop der eeuwen …

  2. Hoi Tiny
    Wat een feest zeg en dan al die versieringen prachtig de kleuren komen ook mooi uit op de foto’s
    Dan die boom die zal wel mooi oud wezen zo dik en met die enorme wortels
    Groetjes Rinus

  3. wat zou ik graag die boom willen zijn
    zovelen die aan je wortels voorbij trokken ..
    de dag van het kruis !!
    hoe dubbel weer hé !
    maar als ik al die kleurtjes zie ..
    geloof ik dat ik em maar es mee ga vieren ;))
    heel fijn weekend meis ….
    je laat ons een mooi stukkie van die
    kanaries op de eilanden zien ..
    ik was ook héél verbaasd ze er niet te zien ..hihihihihi..
    ja blond hé !!
    alhoewel tegenswoordig met behulp van ;)
    groetjes en liefs vanuit een wel vogelgebeuren hoor
    oké zit nog geen kanarie te jengelen ;))

  4. Wat leuk hè om plaatselijke feesten en gebruiken te bewonderen.
    Heerlijk sfeertje geeft dat altijd.
    Ook aan je foto`s te zien :))
    En die drakenbomen zijn zo prachtig, mooi en statig
    Dag
    @ O`rijk is een heel fijn vakantieland, mar het weer is niet betrouwbaar :(( De bezine daarentegen onder de euro..:))

  5. Heel erg mooi de boom: wat heeft die allemaal langs zich heen zien gaan? En prachtig de wortels, ik noem het altijd de “voeten” van de boom. Hier in het bos bij mij vlakbij staan ook al wat redelijk oude bomen en zeker in de winter is dat zo mooi, om dan waar de wortels de grond in gaan, ze te fotograferen. Heeft toch iets bijzonders. En heel vrolijk al die kleurtjes. Dat geeft je echt een vakantiegevoel, denk ik.
    Groetjes

Geef een reactie

