El Teide op Tenerife

IMG_3187

STA_4583

STA_4591

STB_4592

IMG_3161

IMG_3166

IMG_3168

IMG_3200

IMG_0508

Op dinsdag een dagtocht met de bus gemaakt over het eiland, een rit van ruim 250 km, met regelmatig een fotostop ;-)
Vaak te kort, mijn idee.
Maar dit bezoek stond wel op mijn verlanglijstje, als je naar Tenerife gaat wil je deze vulkaan zeker zien.

El Teide of Pico del Teide is de grootste vulkaan van het eiland Tenerife, één van de Canarische Eilanden. Met zijn 3718 meter boven zeeniveau en 7000 meter boven de zeebodem is het de hoogste berg van Spanje.

De vulkaan is op dit moment slapend, de laatste eruptie deed zich voor in 1909.
Andere grote erupties van de Teide deden zich voor in 1704-1706 en 1798.
Nieuwe erupties worden verwacht, waaronder erupties met gevaarlijke pyroclastische stromen.

De vulkaan en het omringende gebied meet 18900 ha en wordt het Parque Nacional del Teide genoemd.
Sinds 2007 is dit gebied opgenomen in de werelderfgoedlijst van de UNESCO.

Een schitterend gebied en het was er windstil en warm, helaas waren we er niet zolang, das een nadeel met excursie’s.
Maar het bewijs dat ik er was is er ;-))))
We waren op een hoogte van ongeveer 2200 mtr. Je kan met een kabelbaan nog hoger en dan de laatste honderden meters te voet af leggen, hebben we niet gedaan.
Je mag met de kabelbaan maar een uur boven blijven en om nog verder te gaan moet je een vergunning aanvragen, men wil niet meer dan 150 mensen per dag op die hoogte hebben.
Kan me er iets bij voorstellen.
Of ik in de kabelbaan was gegaan ?? Had het ter plekke eens moeten bekijken ;-)
Ben niet zo’n held

En heb er op deze hoogte ook ongelofelijk van genoten, zo mooi !!!

22 thoughts on “El Teide op Tenerife

  1. tis maar goed dat hij niet begon
    te borrelen toen jullie er waren ..
    ziet er mooi uit ..
    en het bewijs staat recht voor
    mijn neus hahahahahahahahahaha
    volgens mij heb je het mooie weer
    in een doosje gedaan en meegenomen ??
    groetjessss Lenie

  2. Wat een apart landschap dat vulkanische gebergte, ik weet niet of ik het mooi vind maar bijzonder en indrukwekkend is het natuurlijk wel en het lijkt me ook een hele ervaring. Je staat leuk op die laatste foto en zo te zien had je er wel schik in ;0)

  3. El teide is wereldberoemd en
    dat moet je gezien hebben.
    Het bewijs dat jij het zag,
    zie ik duidelijk op de foto.
    Prachtig landschap is het Tiny en
    heel mooi door jou gefliepst.

  4. Wat een onherbergzaam stukje! Ongelooflijk.
    Logisch ook dat men niet zoveel mensen boven wil hebben. De natuur is daar ongetwijfeld zo aangetast en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
    Nouja aan de andere kant.. Als ze toch een uitbarsting verwachten, dan is de natuur daar natuurlijk ook helemaal naar de knoppen! Gekke constructie eigenlijk..
    Je bent er geweest en dat is al heel mooi. Voor een eventuele volgende keer weet je dat je mssn een autootje moet huren, want je kent nu de mooiste plekkies, toch?

  5. Wat een fascinerend landschap!
    Het is omdat er nog behoorlijk wat groeit, anders zou je denken dat je op de maan was.
    Het lijkt me nog een heel geklim en geklauter daar, maar dat is het allemaal zeker waard.

  6. Ja deze excursie zou ik zeker ook hebben gedaan, wat geweldig en wat een prachtige foto’s!!
    @ Ik was in Blijdorp, viel me niet tegen, netjes onderhouden en best groot, groter dan ik had verwacht. Maar ik heb nog steeds wel wat moeite met de kleine ruimtes die de dieren hebben. Deze tijger was continue kleine rondjes aan het lopen, vind ik toch wel erg!!

  7. Mocht je er ooit weer eens komen dan moet je echt met de kabelbaan om hoog gaan want het uitzicht . Grandioos.
    Deze foto’s zijn ook bijzonder mooi geworden. De eertse met de duim van god. Herkenbaar. Ik weet dat daar ook films zijn gemaakt , ik meen voor de film apollo 13

  8. Je waant je er in een prachtig weids maanlandschap. Je hebt er pracht foto’s gemaakt. Wij waren er ook eens, het is echt genieten en inderdaad als je daar toch bent dan mag je dit zeker niet missen. Groet Jolanda

  9. geweldig tiny dit doet me erg denken aan de tochten van wim op zijn eiland,
    gaaf joh,
    zo te zien heb jij heerlijk genoten en lekker in het zonneke gelopen:-)

    wacht effe ik loop een stukkie mee:-)

  10. Leuk om (ook) te zien- heel bijzonder landschap, maar wel een flinke klim…;-))) In dat kabelbaantje zou ik ook niet zo 1, 2, 3 gaan zitten….;-)))))

  11. Schitterende serie Tiny!!
    Altijd raadzaam om zo’n bustocht mee te maken.
    De chauffeurs van die bussen komen op de mooiste plekken.
    Indrukwekkend landschap, het lijkt wel of je op de maan bent :-)
    Zo te zien aan de foto’s hebben jullie je wel goed vermaakt.
    Fijn, dat heb je wel verdiend met al dat werken :-)

    Fijne avond nog
    Groetjes Sien

  12. Prachtig mooi het vulkanische landschap en de vulkaan. Ook al zijn er wat minder bloemen en planten, het lijkt me geweldig om daar rond te lopen. Jammer dat je niet met de kabelbaan naar boven bent gegaan. Het lijkt me daar hartstikke mooi.

  13. hé Tiny!
    Leuk dat je weer even op mijn weblog kwam! En ik nu weer op de jouwe en zie, dat jullie naar Tenerife zijn geweest!
    Wij zijn 2x op Tenerife geweest. De Teide ….. de eerste keer was in de zomer. Er stond bij de kabelbaan een vreselijk lange rij in de bloedhitte. Ik ging in het gebouwtje daar even aar binnen, omdat het daar koeler was: het bleek er 37 graden!
    Toen we later een keer in februari er waren, wilden we zeker met de kabelbaan omhoog. Prachtig! In de sneeuw stonden onze mannen in blote bast sneeuwballen te gooien!

    En nu waren we dus op de Etna. Op de foto’s zag je wel in hoeveel sneeuw!
    We hebben gelukkig niet te klagen gehad over het weer op Sicilië.
    Op Tenerife hebben we veel wandelingen gemaakt. (En een klimpartij die ik liever vergeet!
    Tenerife is een prachtig eiland!
    (Er komen nog meer foto’s van Sicilië!)

  14. Wat een aparte foto de eerste met de “duim van God”. En ook een schitterend blauwe lucht. Zou best wel op een van de eilanden (vooral Lanzarote) wil kijken, maarja vliegen hè!
    Groetjes

  15. Wat een zalige strakblauwe lucht!
    Verder wel veel rotspartijen daar op Tenerife
    en het oogt allemaal best droog.
    Wat niet betekent dat ik het niet mooi vind hoor!

    Een hele belevenis Tiny, fijn om van hieruit mee
    te mogen genieten!

    Doeiii,
    beuzeblaadje

Geef een reactie

