Klooster in Ter Apel

ter-apel
ter-apel1
ter-apel-31

Sinds 1992 behoort Klooster Ter Apel tot de UNESCO “Top 100” van onroerende objecten in Nederland, beschermd krachtens internationaal recht.

Onder leiding van de Deense architect Johannes Exner werd medio 2000 begonnen met de bouw van de nieuwe westvleugel en uitvoering gegeven aan het restauratieplan van OVT architecten uit Groningen.
In september 2001 werd het werk opgeleverd.

Klooster Ter Apel <<klik

Vandaag heen geweest met dochterlief en zeer de moeite waard.
Helaas, heel veel regen, zodat we buiten weinig foto´s hebben kunnen maken of wandelen in deze mooie omgeving.
Gaan zeker een keertje terug.

26 thoughts on “Klooster in Ter Apel

  1. Mooie foto’s Tiny! gelukkig kon je binnen lekker foto’s maken, want buiten was het pet. Die tuin zal vast heel mooi zijn alles alles weer groeit en bloeit. Ik heb vandaag ook niks kunnen fotograferen…hopelijk is het morgen beter!
    Groetjess en gezellige zondag!

  2. Schitterende foto van het klooster
    Ja het was vandaag weer huilen met de pet op!
    Had de camera bij me vandaag maar er was nix te fliepsen
    met dit natte weer.
    We zullen hopen dat de weermannen en vrouwen gelijk krijgen.
    Droge zondag gewenst :) Aly

  3. Heeft inderdaad veel weg van mijn laatste foto, maar is veel kolossaler….het kerkje bij het hofje is maar klein.
    Je hebt er schitterende collages van gemaakt, Tiny.
    Leuk trouwens, dat je samen met dochterlief op stap kunt om te fotograferen ;))
    Zo op de foto lijkt die nieuwe vleugel niet zo goed te passen bij het geheel, maar zal toch wel in stijl gebouwd zijn, neem ik aan.
    Ik zou daar ook wel eens een kijkje willen nemen….komt dus ook op mijn lijstje ;0))
    Hier knapte het weer vanmiddag op en kwam de zon zelfs tevoorschijn.
    Heb nog prachtige foto’s kunnen maken:0))
    Fijne zondag gewenst.
    Groetjesss..Ria.

  4. Mooie serie foto’s. Als je de site bekijkt van het klooster gaan die toch ook met de tijd mee. Net als hier in Berkel-Enschot het trappistenklooster Koningshoeven (hebben ook al een website en heerlijk trappistenbier!). Ja het was gisteren zeer wisselend weer. Op het verste punt van huis begon het te regenen en hagelen dus nat thuis (maar mooie wolkenfoto’s). Ik vind de aanbouw niet echt lelijk. Het kan veel slechter! Hopen dat het mooie weer echt komt en groetjes

  5. Dat klooster lijkt me zeker eens een bezoekje waard.
    Jammer dat het zulk slecht weer was, maar de tuin is straks als alles volop groeit en bloeit vast nog veel mooier.

  6. Dat ziet er idd. erg mooi uit.
    Staat ook op ons lijstje voor van de zomer (drenthe)
    Hopelijk hebben we dan beter weer.
    Maar je binnencollage ziet er prachtig uit
    Ga zo ook even op de site kijken
    Dag

  7. Prachtige collages van deze mooie klooster !!
    Je heb het wel heel mooi weergegeven met oog voor detail… mooie kloostertuin… heel sfeervol Tiny !
    Lieve groetjes van Anna

  8. Verdorie wat zonde toch van die regen!
    Maar erg mooie foto’s van het klooster
    Tiny! Ik zag hiervan ook al eens foto’s
    bij Lenie! Prachtig, zeker de moeite waard
    eens te bezoeken!

    Doeiii,
    beuzeblaadje

  9. Tiny, wat een mooie collage van dit schitterend klooster. Het is helemaal niet erg dat je geen buitenfoto’s hebt; je hebt je nu helemaal kunnen concentreren op het maken van deze prachtige serie. Groetjesss

  10. ik mag er ook graag lopen , jammer
    dat je vandaag niet bent geweest ..
    scheen de zon !!!
    maar toch een mooie serie ..
    wat ligt de tuin er nu netjes bij hé !!
    groetjessss

  11. dat ziet er erg mooi uit tiny
    net iets om graag te gaan bezoeken ..

    ik geniet van de mooie bouwstijlen die hier te zien zijn…
    en dan slapen en naar bed.
    welterusten
    xxx
    klaproos

  12. Ik heb ’t klooster als eens zien langskomen op een log, want ik herken de monnik die nog steeds op dezelfde plek staat! :)
    Mooi zoals je de hele serie in een collage hebt verwerkt en het klooster ziet er zowel van binnen als buiten erg mooi uit.

  13. Prachtig gebouw waar je mooie foto’s van hebt gemaakt.
    Jammer dat het zo regende.
    De foto’s hieronder van de vink zijn ook erg mooi.
    Dat je hem er zo op gekregen hebt. knap hoor

  14. HalloTiny,
    Wij zijn zondag er op uit geweest en zijn o.a. ook in Ter Apel beland.
    Dor het verzetten van het uur ( zomertijd) hebben we eerst
    een bakkie genomen in het boschhuis. Nooit aan de tijd gedacht!! Stom….
    Om half vijf mochten we wel het klooster binnen maar diegene die de kaartjes verkocht vond een half uur te kort voor de entreeprijs.
    Toen hebben we een wandeling en wat foto`s gemaakt.
    Omdat jij ook mooie foto`s hebt gemaakt heb ik je doorgelinkt via mijn site
    Als je het niet okay vindt verwijder ik het .
    Jouw mooie collage van de binnenkant is gewoon de moeite waard evenals het kruidentuintje op de binnenplaats
    Ook heb je van de buitenkant andere foto`s
    Vond toch dat ik je hiervan op de hoogte moet stellen
    Groetjes :) Aly

  15. Pingback: Klooster Ter Apel | Ajeetje

Geef een reactie

