San Diego Zoo

san-diego-collage

Nog even een vervolg op het gastenlogje van mijn dochter van gisteren.
Evelien heeft in de weinige vrije uurtje ook een bezoek gebracht aan de zoo in San Diego.
Iets heel anders dan de dierentuin in Emmen ;-)
Mooi lijken me de panda’s.

San Diego Zoo staat bekend als een van de mooiste dierentuinen van de wereld.
De 40 hectare grote dierentuin werd in 1916 door Dr. Harry Wegeforth in Balboa Park gesticht.
Met meer dan 4000 dieren van 800 verschillende soorten en een plantencollectie van 6500 soorten kun je het een grote dierentuin noemen.
San Diego Zoo staat bekend om zijn zeer grote kennis en successen op wetenschappelijk vlak.
Een dagje Zoo valt niet mee in San Diego.
De grote en de talrijke heuvels maken het lopen in de zoo vermoeiend.
Zeker als dan zoals bij ons bezoek een aantal roltrappen in onderhoud zijn.
In de zoo is veel aandacht besteed aan de verblijfsplaatsen van de dieren.
De natuurlijke omstandigheden worden er zo natuurgetrouw mogelijk nagebootst.
De zoo staat vooral bekend om zijn successen met de reuzenpanda’s die je hier in alle pracht kunt bewonderen.

16 thoughts on “San Diego Zoo

  1. Dan hobbel ik met Jan mee hoor.
    Wat verschrikkelijk groot zeg.
    Mag je wel een week voor uit trekken.
    Maar dat die goed onderhouden, en de beesten goed verzorgt worden is duidelijk.
    Al bijna 100 jaar.

  2. Mooie “ansicht” van die zoo. Apart die “geknipte” olifant. En panda’s heb ik bij mijn weten nog nooit in het echt gezien. Maar het is al heel lang geleden dat ik in de dierentuin kwam (Wassenaar was vroeger heel goed). Begin september kom ik tijdens mijn Drentse vakantie eens in Emmen kijken + foto’s maken. Nog nooit geweest! En al tig keer in Drenthe, maarja altijd bezig met fietsen. Groetjes

Geef een reactie

