Le Tréport Normandië

le-treport-2

Ben ook weer eens mijn archief ingedoken, Jan Afanja weblog <
is bezig met een serie over zijn verblijf in Normandie.
Aangezien wij er in juli 2005 met de camper waren en ook veel plaatsen daar bezocht hebben.
Ben ik eens gaan zoeken en wil wat logjes plaatsen met foto´s.
De camper hebben we niet meer. Is prachtig, vooral je vrijheid, maar is een dure hobby.
Gelukkig hebben we de foto´s nog ….

le-treport

pont-de-normandie1

Tussen Honfleur en Le Havre aan de andere kant van de Seine ligt de gigantische brug Pont de Normandie. Deze brug oversteken is een belevenis op zich want het is de langste hangbrug ter wereld!

20 thoughts on “Le Tréport Normandië

  1. Le Tréport … een bekende naam …, maar daar blijft het vooreerst ook bij, want van de foto’s herken ik niets. Maar ja, in een weekje kun je ook niet zo gek veel zien, en wij hadden aan het strand, de zee en de krijtrotsen eigenlijk al genoeg.
    Die indrukwekkende brug hebben we ook niet gezien.
    Ik kijk uit naar het vervolg. :-)
    Gezellige avond.

  2. Hoi Tiny, ik krijg spontaan zin in de vakantie bij het zien van jouw foto’s. Wij hebben afgelopen najaar toevallig een campertje gekocht en kijken erg uit naar de “vrijheid-blijheid” komende vakanties:-)
    Schitterende foto van de brug trouwens!
    Fijne avond!

  3. Woooow mijn gevoel zegt dat dit weer een serie hele
    mooie logjes gaat worden Tiny!! Je eerste foto’s smaken in elk geval naar meer, naar veeeeel meer! Wat een prachtige plekjes,
    wat een super mooie luchten en wat een gave camper :-)))
    Wij hebben ook een paar jaar een camper gehad: zalig maar alleen voor 3 weken zomervakantie is hij inderdaad veeeeeeel te duur!

    Vergeet ik nog te zeggen dat ik het een HEEL INDRUKWEKKENDE brug vind!!!!

    Fijne avond,
    beuzeblaadje

  4. Dat smaakt naar meer. Dat heb ik ook al tegen Jan gezegd. Deze foto’s zijn een goede voorbereiding op onze vakantie. We zijn dit jaar van plan langs de Belgische kust naar Normandië te trekken met de caravan. Dan passeren we le Tréport ook. Ik krijg er steeds meer zin in!

  5. Ooohh…jij zit ons al weer lekker te maken met je foto’s uit Frankrijk :0))
    Wij hebben net een wandelweek in Diekirch (Luxemburg) besproken, maar Frankrijk gaat er ook weer aankomen, hoor.
    Die brug is een “plaatje”, wat een gigantisch ding, zeg!!!
    Maak er maar een lekkere lange serie van, Tiny…
    Ik krijg zo zin in vakantie.
    Ga morgen weer gezellig met Ank op stap…naar Hoorn deze keer.
    Gezellige avond en groetjesss..Ria.

  6. die archieven van ons zitten tjokvol tiny
    daar moeten we eigenlijk veel meer mee doen hé.

    heerlijk deze plaatjes doen me erg naar de zomer verlangen

    maak er een fijne avond van hé,

  7. Groot gelijk dat je het archief indook. Wat een leuke camper, jammer dat deze weg moest.
    Leuk voor jou om weer met die foto’s bezig te zijn lijkt me en voor ons mooi om mee te kijken in je archief.

  8. Vakantie kriebels, die krijg ik als ik deze mooi prenten zie Tiny
    Wat een mooie blauwe lucht op de eerste foto.
    Lijkt me wel mooi om met een camper op vakantie te gaan.
    Je hebt je bed altijd bij je :-)
    Van mij mag je nog meer in je archief duiken, levert prachtige plaatjes op :-)
    Fijne avond nog

    Groetjes Sien

  9. Mooie omgeving Tiny.
    Het is wel al heeel lang geleden dat we er eens zijn geweest.
    Honfleur was heel gezellig en kleurrijk.
    Het weer was niet zo bijzonder maar we hebben veel gezien.
    Jammer dat jullie de camper niet meer hebben want dat is vrijheid ten top.
    Leuk om dit te zien.
    Gr, :) Aly

  10. Gave camper, dat lijkt me nou echt heerlijk om daar kriskras mee door Europa (of zelfs verder) te trekken. Moet een heerlijke tijd zijn geweest en gelukkig heb je nog genoeg foto’s om je er aan te herinneren. Mooie serie, vooral die brug is prachtig.

  11. Heerlijk lijkt me dat, met een camper op pad! Leuk dat je je archief bent in gedoken!! Van Oostenrijk naar Frankrijk en wie weet wat ons nog meer brengt!! Goed idee trouwens, dat archief induiken, bij mij zijn de foto’s ook een beetje op!!

  12. We zitten allemaal met hetzelfde,
    niet veel foto’s meer en
    het grauwe buiten nodigt niet uit
    om er opuit te trekken.
    Fijn dat je nog een vakantie archief hebt,
    ik zal de mijne ook eens induiken.
    Jammer van de camper,
    maar de brug is prachtig.

  13. Je krijgt door de foto’s zin in vakantie, zeker met de regen, die nu met bakken uit de hemel valt in Brabant + een halve storm. Je kunt bij ons niet voorstellen dat het in het Noorden heeft gesneeuwd! Dus mooi een dag om mijn fotoboekje “herfst” eindelijk eens af te maken! Mooi de foto van de hangbrug, maar niks voor mij met mijn hoogtevrees (pas later gekregen: soms lastig). Groetjes.

  14. mooe streek Normandië
    het is niet ver rijden (althans voor ons) dus gaan we er regelmatig
    honfleur heeft mijn voorkeur
    en die hangbrug met de motto is nog een leukere ervaring hihihi

  15. In Le Tréport kom ik elk jaar. Mijn nichtje gaat altijd in de zomer naar haar vader (die daar woont) en ik breng of haal haar dan geheel vrijwillig. Want het is me daar mooi, leuk, gezellig en je kan er zalig vis eten! Die boulevard…..ik droom ff verder.

Geef een reactie

