Vogeltelling 24-25 Januari 2009

img_2550

img_1998

img_2549

img_3055

img_3056

img_4183

img_8774

Komend weekend is weer de tuinvogeltelling voor meer informatie kijk op de site van de vogelbescherming

http://www.amsterdamsehofjes.nl/hofjes_op_alfabetische_volgorde.htmwww.amsterdamsehofjes.nl <

Bij ons in de tuin was het vorig jaar de mus die veel voorkwam, dit jaar kan ik zonder tellen al zeggen dat de koolmees het hier gewonnen heeft.

Een leuk en bijdehand vogeltje.

Voor degene die mee doen aan de telling succes en hoop dat het een beetje beter weer word.
Ik zie hier met de vele regenbuien weinig vogels op het moment.

16 thoughts on “Vogeltelling 24-25 Januari 2009

  1. Momenteel is er alleen 1 merel actief in onze tuin, terwijl er zo veel ophangt en ligt. Veel te tellen heb ik dus niet.
    Je hebt het koolmeesje prachtig op de gevoelige plaat vastgelegd!

  2. Ik vrees, dat ik snel klaar zal zijn met tellen dit weekend. Tot nu toe laten zich nog steeds maar bar weinig vogels in ons tuintje zien deze winter. Als ik op een dag een merel. een pimpelmeesje of dat ene roodborstje zie, dan gaat het al heel mooi. We zullen zien wat er komt …
    Fijn weekend.

  3. Hoi Tiny,
    Ik ga niet tellen hoor, er komt de laatste tijd zo weinig, en dat terwijl er zoveel lekkers ligt en hangt. Ik ben niet de enige die daar last van heeft lees ik. Ik wens jou in ieder geval een goed weekend en veel plezier met tellen!
    Prachtige foto’s hoor! De bovenste is mijn favoriet.

  4. De koolmees is ook bij ons een goede kanshebber.
    De groep staartmeesjes kwamen vandaag ook weer langs, ze waren helemaal verregend en ze hadden deze keer ook geen haast om weg te komen. Met dit donkere weer kun je er echter geen fatsoenlijke foto van maken.

  5. Heb iedereen ook al ” opgeroepen ” om mee te doen.
    Wat mij verbaadsd dat ik bij veel lees dat er zo weinig vogels in de tuin komen.
    Hier miegelt het van de regen, maar ook van de vogels.
    Ben wel benieuwd wie zich bij ons het meeste laat zien.
    Ik denk de vink.

  6. Tjeetje is dat alweer een jaar geleden dat dit op je log stond…
    Je hebt je goed kunnen uitleven op je vrije dag Tiny
    Wat een prachtige serie heb je hier neergezet
    Vooral de fotos met de pinda slingers en de laatste zijn toppertjes!
    Fijn weekend

    Groetjes Sien
    ( Mijn kleptop heeft het nu bijna begeven,heb een paar USB stick’s gehaald om mijn foto.s in ieder geval veilig op te halen
    Maar tot nu toe is de tijd dat hij het doet te kort om dit op te halen )
    Gelukkig heb ik af en toe de mogelijkheid om op de kleptop van mijn zoon iets te kunnen typen :-)

  7. Hier heb ik er 7 geteld!
    Wil je dat voor mij doorgeven?

    ;)))

    Doe jij daar echt aan mee en zit je dan de hele dag
    voor je raam?
    Ik hoor dat wel eens, vind het mooi dat mensen dat
    doen maar zelf zie ik mij daar toch niet aan mee doen.

    gr eva

  8. Ik heb vanmorgen al even geteld.
    Bij ons was de koolmees ook in de meerderheid, al moet je wel oppassen dat je ze niet dubbel telt.
    Fijn weekend verder,
    Groetjes Truus

Geef een reactie

